HAN VAR GANSKE FORNØYD

Categories Hverdag


 

Da har jeg endelig satt meg ned og landet litt for dagen. I dag har det virkelig vært en lang økt. Mange timer med intens jobbing. Fra det sekundet jeg satte meg ned ved skolepulten, fikk opp oppgaven og tatt frem bøkene, var det noe som slo meg. Det var som å få en dult i ryggen. Arbeidet kom i gang fra start, og fingrene pilte over tastaturet.

Det var som om manuset var ferdig skrevet opp i hodet mitt, og nå fosset bare alt sammen ut. Nå som alle innleveringsoppgavene er fått igjen, er det kun eksamensoppgave som står i pannefronten. Og nå jobbes det med en oppgave som er trening til den praktiske eksamen. Fra starten følte jeg at jeg kom godt i gang. Teksten ble lenger og sidene økte.

Her om dagen da jeg fikk oppgaven utlevert kom idéen til meg med en gang. Jeg hadde en plan og jeg visste hva jeg skulle skrive om. Og for første gang kan jeg si at jeg har lykkes med oppgavestarten. På de timene jeg var på skolen om onsdagen, gikk jeg hjem med fire-fem siden godskrevet tekst. Og i dag var det en minst like god økt, om ikke bedre.
 


 

Planen min var ferdigskrevet. Det var som å plukke den ut fra hodet og få den skrevet gjennom fingrene. Jeg kan faktisk si at timene jeg hadde på skolen i dag syns jeg det var moro å skrive. Det gikk på en måte i ett, bare fordi jeg hadde tatt med meg noen tips som jeg fikk på jobben i går. Og dette bare på grunn av ordet “fordi”. 

“Vi gjør det sånn i aktiviteten. Ja, men hvorfor gjør vi det sånn? Jo, fordi..” Læreren var også innom og skumleste det jeg hadde fått til frem til i dag, og det var bare gode ord å høre. Han var ganske fornøyd med det jeg hadde fått til. Og ingenting er bedre enn å høre at jeg i det minste er på rett vei, om ikke bedre.
 


 

Selv er jeg fornøyd med det jeg har skrevet, og planen er å få til å skrive litt mer i helgen før jeg skal tilbake på skolen. Det første som venter meg når ny uke spiller inn, er en tur på skolen for å få veiledning. Derfor skal jeg benytte denne helgen til å gjøre så godt jeg kan med planskrivingen, og til nå er jeg veldig godt på vei. Man får stort sett igjen for å starte så godt fra begynnelse, og så er det bare å fortsette med den samme jobbeteknikken!

11 kommentarer

11 thoughts on “HAN VAR GANSKE FORNØYD

  1. Anne Grethe: Veldig deilig. Slippe og kaste bort tiden til masse tenkning og grubling for å finne ut av hva som må med. Syns heller det er bedre med å sitte igjen på slutten når oppgaven må ses igjennom for å se om alt er tatt med 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *