NÅR USIKKERHETEN SLÅR TIL

Categories Hverdag


 

Det er virkelig ikke lett å komme med for- og motargumenter på noen visse temaer. Kanskje har du selv vært opp i en hendelse eller en diskusjon med noen andre hvor du har vært usikker. Eller kanskje du rett og slett har vært usikker på deg selv. Akkurat nå er jeg usikker på hva jeg selv vil. Og om jeg i det hele tatt tør å gjøre noe med det.

Usikkerheten er om håret mitt. Hva skal jeg gjøre? Og vil jeg i det hele tatt gjøre noe med det? Tidlig i våres tok jeg en spontan sjans. Jeg lot meg kvitte med det mørke håret jeg hadde og farget det blondt. Første sekundet jeg så meg som en blondine fikk jeg ganske sjokk. Jeg har bestandig vært mørk, og jeg hadde ingen anelse om hvordan jeg ville se ut.

Heldigvis ble jeg fort vant til forandringen, og kunne til å med se frem i tid at det kunne bli litt fint med den mørke etterveksten som skulle komme frem. Og det ble som jeg hadde sett for meg. Selv syns jeg det ble litt stilig med det mørke som voksen ut fra hodebunnen. Den lille effekten av kontrasten den gir likte jeg.
 


 

I det siste har jeg også vært inne på andre tanker. Tanker som har ført meg til om jeg skal slå til med en forandring til. Jeg liker å ha langt hår, og det å kunne prøve ut ulike fletter og andre type frisyrer på seg selv. Men jeg har også lyst til å klippe meg kort. Hvor kort vet jeg ikke. Men å få en helt ny fasong på håret er noe jeg har lyst til.

Men igjen er det om jeg tør det. Skal jeg ta sjansen? Jeg vet jo at det vokser ut igjen. Men etter de siste gangene jeg har vært hos frisøren har ikke resultatene blitt sånn som jeg har sett for meg. Skal jeg våge og ta steget ut i andres hender, og kanskje ende opp igjen med en frisyre jeg er misfornøyd med? Jeg vil jo selv like min egen frisyre. Men vi får se da, om det i det hele tatt skjer noe i kråkereiret. 
 

26 kommentarer

26 thoughts on “NÅR USIKKERHETEN SLÅR TIL

  1. Så fin du er <3 Og så fine krøller ! 😀 <3
    Har forresten konkurranse på bloggen min nå, innlegget ligger øverst om du er interessert 🙂
    Ha en fortsatt fin søndag <3

  2. Jeg syns i hvertfall du har nydelig hår nå! Har selv vært innom tanken på å klippe håret skulderlangt.. Men jeg er nesten sikker på at jeg kommer til å angre:P Farge er lettere å angre enn klipp på en måte 🙂

  3. ANNIKA: Jeg er fornøyd. Men har lyst på en stor forandring på lengden, men tør ikke helt å gjøre det. Ikke enda i hvert fall. Og sant som du sier – farging er litt lettere å håndtere.

  4. Det er jo så gøy med forandringer! Jeg skjenner meg veldig igjen i det du skriver, det dilemmaet om man bare skal være skikkelig risky og bare gjøre noe med håret.
    Jeg hoppet uti det og klipte meg skulderkort, og jeg ELSKET det, det eneste jeg angret på var at jeg ikke klipte det enda litt kortere fordi det vokste ut så fort. Hadde jo vært dritkult om du kanskje hadde fått en litt kaldere blondfarge og kort hår! Det er jo så gøy å bare prøve noe nytt, det vokser jo ut igjen! 🙂

  5. mariemoor: Det er derfor jeg er så usikker på om jeg skal gjøre noe med det. Liker veldig godt å ha langt hår, samtidig som jeg ønsker en forandring 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *