SKREMMENDE Å OPPLEVE

Categories Hverdag


Igjen kunne jeg stå opp til en varm morgen, og solen var tidlig oppe i dag. For meg har jeg vært veldig fornøyd med dagen. Vi har bikket oss over i en ny måned, og nå er det virkelig sommer. Det er helt fantastisk, og gradene har vært opp i mot et par og tredve grader. Veldig varmt, men det er bare å nyte dager som dette når de først er her.

 


 

En flott dag på jobb har det også vært. Benyttet sjansen til å ta oss en tur i skogen med barna, hvor det lunet litt for varmen. Ble masse fri lek og moro, og det var så pussig å se når jeg først kom inn på tanken. For det har seg slik at jeg holder på med en forberedelseoppgaven angående eksamen, hvor jeg har skrevet og laget en lang plan om fysisk aktivitet og trivsel.

For meg var det litt skremmende å oppleve denne turen i dag. I planen min hadde jeg brukt akkurat samme stedet, samt at det ble fri lek. I tillegg har jeg også tatt med en klatreaktivitet med tau, men det gjorde vi ikke på tur i dag. Vi hadde andre planer med denne turen. Noen barn brukte kroppen sin til å klatre i trærne, så her ble klatretauene byttet ut med treklatring.

Det var som om planene jeg har skrevet ble tatt fra klar himmel. Ikke visste jeg at det ble tur i skogen med litt fysisk fri lek på barna i dag. Og ingen andre enn læreren har lest planen min. 

Men nok snikksnakk om det overraskende og skremmende om dette. Dagen har benyttes til å være mye ute, og det kjennes på kroppen i kveld. Den er sliten. Energien er blitt brukt på å få en fin dag på jobb, men også å være der for barna for at de får en flott dag i barnehagen. Deilig er det å sitte inne i kveld, men fristelsen er liten for å ta frem bøkene.
 


 

Men jeg må bare gjøre det. Jeg har allerede fått gått igjennom skolebøkene, og prøvd å få litt orden og system i dem ved å feste merkelapper på en del sider. Samt stikkord på hva som befinner seg hvor. Dette skal det gjøre lettere for meg å finne fortere frem til det jeg leter etter på eksamen til fredag. Må jo forberede meg litt sånn at jeg ikke bruker all tiden på å blad i bøkene.

6 kommentarer

6 thoughts on “SKREMMENDE Å OPPLEVE

  1. Ja det er herlig å se barna leke i naturen og få klarte i trær å bruke kroppen sin 🙂 lykke til med eksamen, dette går garantert veldig bra skal du se 🙂

  2. Oi, det hørtes nesten litt småskummelt ut, hvordan det hele falt på plass.. Du får ha lykke til på eksamen da, for meg høres det ut som du kommer til å gjøre det bra 🙂

  3. Det hørtes ut som en veldig fin dag <3 Kanskje du har litt spesielle evner som kom fram nå, det er mange som har det 🙂 Man tenker ikke så mye over det i hverdagen og noen ganger blir det så tydelig som det du opplevde? Ikke vet jeg, spennende uansett 🙂

  4. Hørtes helt fantastisk ut =) Det er så morsomt å se på barna som har det gøy ute i naturen, det er vel nok for at de minner meg om min egen barndom og alt det morsomme de ser som er i naturen =). Bra at du har hat en bra dag =) Det kommer til å gå kjempe bra på eksamen =) Lykke te =)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *