NÅ SKAL DET JOBBES

Categories Hverdag

Nå er det i gang! Den store prøven er nå gitt ut og jeg er i full sving. Gruppen min møtte opp på skolen til tiden, og den store bunken med ark ble levert ut. Jeg hadde ganske så flaks på denne eksamen også, hvor aldersgruppen kunne vi velge selv. Og det er ingen tvil om hva jeg velger – jeg har gått for barnehage og alderen 3-6 år. 

Tema for oppgaven er motivasjon og lek, hvor det var to oppgaver og velge i mellom. Jeg valgte å finne en aktivitet innenfor formingslek, og har derfor startet og forberede hvor barna skal tegne selvportrett. Aktiviteten har jeg i hodet, ettersom jeg har vært med på en slik oppgave på jobb tidligere. I tillegg må teoretikerne plottes inn sånn at jeg får med deres teori på denne alderen. 

 


 

Etter å ha fått oppgaven valgte jeg å dra rett opp til jobben. Det er mye nerver på gang, men akkurat nå har de landet litt. Jeg prøver så godt jeg kan å se lyst på dette, sånn at jeg klarer å yte mitt beste i morgen. Godt var det å få sitte på jobben og tenke og arbeide litt. Var litt rart å dra igjen etter et par timer, og ikke skulle være der.

Nå prøver jeg å få orden og oversikt i papirene jeg har å jobbe med, og det er ikke bare litt ark heller. En disposisjon er jeg i full gang med å skrive, og jeg prøver å få med så konkrete stikkord og huskelapper som mulig, for dette skjemaet skal kun være på to sider. Og jeg som hadde rundt ti sider på den tidligere planen jeg har jobbet med nå frem til denne eksamen.
 


 

Men godt for oss er det at vi ikke skal skrive så mye, og så er det opp til meg å skrive på best mulig måte sånn at jeg skal både skjønne og huske det jeg skal fortelle. Jeg føler jeg har kontroll på arbeidet, men så er det det å få med seg så mye fagrelevant som mulig, samtidig som jeg skal huske alt sammen. Den største utfordringen er å stå der og gjøre dette uten barn til stede. Men må bare prøve og sette meg inn i situasjonen så godt jeg kan, så får det gå som det går. Nå skal det jobbes videre!

7 kommentarer

7 thoughts on “NÅ SKAL DET JOBBES

  1. Høres veldig spennende ut det du skal skrive om! Virker som at du har ganske god kontroll og at du har en god plan! Dette kommer nok til å gå kjempebra, lykke til 😀

  2. Maria Jansen: Er veldig spennende når man først får satt seg ordentlig inn i teoretikere, utviklingspsykologi og attpåtil prøver og huske dette utenat 🙂 Tusen takk, så ønsker jeg deg en fin dag videre!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *