LIVET PÅ BLOMSTERGÅRD

Categories Hverdag

Selv med en fridag står man tidlig opp. Var ikke opp like tidlig som jeg ellers pleier når det står jobb på planen. Men i halv ni-tiden, da var det ikke mulig å sove lenger. Jeg er ikke den som liker å sove til langt ute på formiddagen lenger heller, for da føler jeg at mye av dagen har gått bort allerede. 

utgangspunktet hadde jeg ingen planer, men satt i går kveld og tenkte på om jeg bare skulle kaste meg ut å sette meg et sted i byen eller noe, bare for å se på livet rundt. Men, det er jo veldig kjedelig å gjøre det alene. Å sitte hjemme hele dagen ville jeg heller ikke. Gjør jo det stort sett ellers. Så noe måtte jeg finne på.

Mamma hadde også planer om å komme seg ut hun også, og siden hun fortsatt går på krykker etter operasjonen sin er det jeg som blir en del sjåfør for henne. Det gjør meg ingenting. Vi kjørte avgårde mot Linnestad, som igjen ligger på veien til Revetal. Innover på en lang vei til et sted som kan være litt øde og alene, havnet vi opp på blomstergården, Blomstergård, som har mange fine blomster.

Her fikk vi tatt med oss en del blomster som vi skal pynte opp på terrassen i sommer. Det var stort sett mamma som tittet på plantene, mens lillesøster og jeg var opptatt av noe helt annet. På stedet er det også en bitte liten gård. Så her gikk det mange katter rundt. De var ikke særlig redde, så det ble en del kattekos på oss. 
 


 

De herlige kattene som var der var jo så søte. De trippet på sine labber bort til oss og ville ha kos. Og det fikk dem. Katter kan være søte, de som blir stelt riktig med og behandlet på en god måte. Og kattene som var her så ut til å trives. Både lillesøster og jeg ga dem mye kos. Jeg kan gjerne kose med andres katter, men å ha en katt selv – nei, jeg foretrekker heller kanin.


 


 

Og så var handelen gjort, og vi måtte tenke på å komme oss videre. Men vi kom ikke lenger enn et par meter med bilen. For på den lange bondeveien opp til hovedveien igjen var det en bro vi måtte over, og her ble det stopp. Det var ikke det at vi fikk problemer med bilen, eller at vi trengte et dostopp.

Nei, her stoppet vi for den grunnen at vi ville ta noen bilder. Vi måtte jo dokumentere på veien, at vi var litt ute på landet, før vi tok oss en liten bytur for litt shopping.
 

6 kommentarer

6 thoughts on “LIVET PÅ BLOMSTERGÅRD

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *