JOBBINGEN STOPPET IKKE HER

Categories Hverdag

Denne dagen startet brått, så brått at jeg nesten må tenke igjennom på hva som egentlig har skjedd i løpet av alle disse timene. Jeg hadde nesten akkurat kommet meg opp av senga. Ordnet og stelt meg hadde jeg rukket, før plutselig familien skulle reise. De hadde noen planer, og siden jeg ikke hadde stort å gjøre, slang jeg med meg noe lettvint frokost, knekkebrød i bilen, og ble med.

Ute på tur var vi, og i en susende fart kjørte vi på motorveien. Vi var på vei mot Sandefjord. Her skulle vi hente og handle noe, før vi igjen kjørte videre til et annet sted. Her skulle vi handle noe større greier. Store elementer av samme sort. En tilhenger ble med oss på lasset, og i den befant det seg mange dører. Så, fremover så skal dørene i huset byttes ut – etter alle disse atten årene vi har bodd her. 
 

 

Det har ikke vært stort stille etter en kjøretur på formiddagen. Lillebror og jeg har også rukket og vært en til liten tur i Sandefjord. Denne gangen for å handle dørhåndtak som de ikke hadde her hjemme. Og en rolig ettermiddag ble det heller ikke. I går var jo mamma og jeg og handlet blomster. Disse kunne jo ikke bli stående i blomsterposene sine, så nå har vi fått plantet alle i hver sin potte.

Og det ble ikke bare en kjapp jobb dette her, å plante blomstene. Her rigget mamma og jeg oss til rette i hagen. Satte på gammel musikk fra 80’tallet og jobbet sammen. Jeg gjorde klar blomstene og fant frem blomsterpotter, mens mamma fikk fylt opp med jord og plantet. Med et godt samarbeid tok det ikke så veldig lang tid, men ble vel et par timer ute i sola.
 


 


 


 

Men jobbingen stoppet ikke her. Det vi gjorde i Sandefjord tidligere er nå satt opp i hagen. Lillesøster har nemlig ønsket seg telt hun kan sove i, og i dag fant vi et. Å sette opp dette var ikke gjort på en-to-tre. Men sammen fikk vi det opp til slutt. Så nå er hun kjempeklar til å sove ute i sommer, akkurat sånn som jeg gjorde for en del år siden da jeg var på hennes alder.

1 kommentar

1 thought on “JOBBINGEN STOPPET IKKE HER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *