ET LITE BESØK

Categories Hverdag

Vi er nå inne i siste uka. De siste barnehagedagene for barna, som betyr at det også er ferie for oss ansatte. Hvor deilig er ikke det, at ferien nærmer seg med stormskritt? Kjenner at jeg trenger langfri nå, og det fikk jeg kjent på kroppen i går. På jobb i går koste jeg meg faktisk veldig mye. Utrolig nok, av en eller annen grunn. Det var så stille og rolig etter at barna har begynt med å ta ferie og litt fri. 

Selv om det blir færre og færre barn med dagene, er det faktisk like mye å gjør. På noen områder i hvert fall. Det fysiske behov, trygghet, kjærlighet og tilhørighet, respekt og anerkjennelse og selvrealisering som den kjente teoretikeren, Maslow, kommer med er noe vi må klare og dekke i barns hverdag – og ikke minst for oss selv. Og ikke for å snakke om humor. Og det syns jeg det ble veldig mye av i går. Når jeg tenker over det, så er det faktisk ikke så mye som skal til for å få et barn i godt humør. Og i latter for den saks skyld!

Da jeg kom hjem fra jobben i går og fått unna et lite småærend, var jeg så sliten at jeg tok en liten blund på øyet. Og det var kanskje ikke så rart når jeg bare fikk seks timer på øyet natt til i går. Men i dag har jeg fri, og kunne sove litt lenger. Og sånn som jeg kjenner meg liker jeg ikke å sove så lenge om morgen. Så til morgen i dag var jeg oppe rundt ni.

I utgangspunktet hadde jeg ikke lagt noen planer til fridagen, men jeg visste at jeg ikke orket å sitte hjemme. Derfor tok mamma og jeg oss en tur til Sandefjord. I helgen var jo lillebror og jeg der, og kjøpte noen dørhåndtak som vi skulle ha. Men da vi kom hjem viste det seg at vi hadde fått feil håndtak. Så da fikk vi jentene byttet dem, og mens vi var der kikket vi litt i noen butikker før vi tok turen hjemover igjen.

Så det har skjedd litt i dag. Men over til noe helt annet. På formiddagen i dag fikk vi nemlig et lite besøk. Vi satt i stua ikke så lenge før vi skulle dra. Plutselig oppdager vi noe i skråningen ved skogkrattet. Vi har sett til dette noen ganger før også, men nå var det utrolig lenge siden jeg hadde sett dette dyret her sist. Jeg sprang for å finne speilrefleksen, for dette vil jeg ha bilder av. Og jammen fikk jeg noen minner fra rådyret som var på hagebesøk.


 

2 kommentarer

2 thoughts on “ET LITE BESØK

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *