ALLE PLANTENE SKAL BORT

Categories Hverdag


 

Solen skinner og himmelen er blå, men vinden blåser og sommerbuksene er på. Det er ikke av det beste sommerværet i dag. I hvert fall ikke deilig å sitte ute når det blåser sånn som det gjør.

Søndager er kjent for å være en hviledag, og det skjer stort sett ikke noe spennende for meg på disse dagene. Første helgen av ferien er snart blitt historie, men veldig deilig er det å tenke på at jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil i morgen. Har i hvert fall en innkalling jeg må på tidlig på ettermiddagen i morgen, og så får vi ta det derifra å se hvordan feriedagen blir i morgen.

Men i dag har jeg fått luftet litt på denne gamle kroppen også. I det siste har det kommet masse uteblomster, og vi har vært på flere turer og funnet mange lekre planter til å pynte opp terrassen her i sommer. Og i dag har vi vært på enda mere blomsterjakt. Ute på Mæle garneri som ligger ved smørberg mellom Jarlsberg og Vear, inn på en lang og smal grusvei og inn mellom noen skoger, der lå det et drivhus med godsaker.

Her kjører de skikkelig sommersalg om dagen, hvor alle planene skal bort. Det var en del planter igjen da vi var der i dag, men det var også mange blomsterbord som var helt tomme. Så er du på jakt etter sommerblomster til å pynte opp din terrasse eller hage med – ta turen innom gartneriet å se hva som er igjen. Kanskje du finner deg noen lekre planter som kler ditt hjem?


 


 


 


 


 

Mæle gartneri kommer til å ha åpent hver dag, så lenge de har planter. Nå skulle alt bort, og det var masse salg med høye prosenter på naturvarene deres. Ja, det var faktisk så bra tilbud at vi fikk med oss fem, seks, syv planter til litt over hundrelappen. Og det skal jeg si er en god deal. Men det gjelder å skynde seg hvis også du har lyst å stærsje opp sommerhuset ditt!

5 kommentarer

5 thoughts on “ALLE PLANTENE SKAL BORT

  1. ååå jeg elsker jo blomster, har gått blomsterdekoratør linja og jobbet i blomsterbutikk.
    dumt gartneriet er langt borte 🙁 vel vel… fin blogg du har 🙂 kos deg masse <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *