SOMMERVÆR MED DISCO OG BALUBA

Categories Hverdag

Dager som dette. Det er det vi kaller norsk sommer. Norsk sommer er ikke bare fint vær med sol og varme grader og helt vindstille mellom himmel og jord. Noen ganger skulle jeg faktisk ønske en kunne styre være litt selv, så en slapp unna de ufyselige skyene og regnskurene som velvet over oss. Men i dag, i dag har det vært ganske så rart vær.
 

 

Formiddagen startet med å rigge seg til ute på terrassen. For første gang denne sommeren har jeg kunnet nyte livet litt ekstra utendørs. Solen sto høyt oppe på himmelen og varmen lå på rundt 26 grader i mange timer. Dette kunne ikke bli bedre enn en bra dag, og ikke minst tid til å slikke litt sol på den bleke kroppen.



 

Jeg smurte meg inn med litt ekstra kjemikalier, i et håp om å få kroppen til å klistre solen fortere på kroppen. Det ble bare en liten økt i sola på formiddagen, før vi jentene fant ut at vi skulle ta en liten bytur. Og når man først er på shoppingsenteret, da er det ikke alltid at du kommer tomhendt hjem. Akkurat sånn som i dag. Jeg kom hjem med både en og to og tre bæreposer med både klær og andre produkter. 

På ettermiddagen var solen fortsatt fremme. Så, vi søstrene rigget oss ut i sola. Smurte inn enda mer olje som skulle få meg brunere, og der ble vi liggende en god stund. Plutselig kunne vi se at noe var på gang. Noen mørke og store skyer lusket frem bak skogkrattet. I det fjernet kunne vi høre noen skrall – lyden av torden. 
 

 

Yes! tenkte jeg. Endelig skikkelig sommervær med disco og baluba… Jeg hev inn alt jeg hadde liggende ute, og det var som jeg trodde. Regnet kom trengende på gjennom de store og svarte skyene. Og når jeg først hadde dratt på meg bikinien, og regnet suste ned – da var det å kaste seg ut. Regndansen ble tatt. Jeg tok meg i hvert fall en tur ut i regnet. 

Gjennomvåt i håret og full av vann kunne jeg nå trekke meg innover for å finne varmen. Hadde det høljeregnet litt mer, kunne jeg tatt med både shampo og balsamen og fått meg en grundig vask. Får prøve og huske på det til neste gang det stridregner igjen. Og de tre, fire, fem og seks brakene som kom fra torden, der ble det dessverre ikke noe mer action… Jeg som hadde håpet på et skikkelig uvær med masse lyn og mye torden.

3 kommentarer

3 thoughts on “SOMMERVÆR MED DISCO OG BALUBA

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *