LITT AV EN SOMMERDAG

Categories Hverdag

Snakk om skikkelig sommervær her i Norge. Her stoler jeg lite på værvarslene som kommer fra de ulike ekspertene, og det er ikke alltid de treffer spikeren på hodet. Men væroversikten på den lure smarttelefonen, den ga meg de riktig signalene. I hvert fall i dag. Et lyn og torden-symbol viste seg i værruten.

Om dagen har jeg ingen planer som er spikret, og tar derfor en dag av gangen. Sånn som i dag. Siden det var salg på en sportsbutikk i byen, og jeg som har en lillesøster blant annet som er interessert i fotball, ble det til at vi dro innover for å se hva de hadde igjen. All verdens spennende var det ikke, men hun fant seg i hvert fall noe.

Jeg derimot fant meg ingenting, ettersom jeg ikke har bruk for noe sportsutstyr eller annet som var der. Men jeg var på jakt. Jakt etter noe helt annet. Og jammen fant jeg det jeg lette etter også. Hvit neglelakk, en som var sterk i fargen og ble virkelig hvit. Og når det lille innkjøpet var gjort hadde jeg ikke flere æren å gjøre, så jeg kjøpte meg en frappe før vi spaserte hjemover igjen.


 

Hjem fra byturen rakk jeg å komme meg under tak før uværet begynte å vise sine tegn. Det begynte så smått og regne, og bare på noen minutter høljet det ned her i byen. Vet også at det var like dårlig vær mange andre steder. Da jeg så de mørke og grå skyene strømme inn, var det bare en ting jeg ønsket. Et skikkelig tordenvær!

det fjernet kunne jeg høre noe bulder som var på vei. Men om det kom langt nok inn til å lage en skikkelig fest ble det ikke. Kunne skimte til noen glimt av lynet et par ganger, men det var ikke mer enn det. Og skrallene, de runget, men brølte ikke så mye som jeg ønsket. Men regnet derimot, det striet ned som bare det. Ja så mye sånn at takrennene ble overfylt og det plasket over. Litt av en sommer vi har! Heldigvis har det klarnet opp igjen, og så får vi se hvordan det utvikler seg videre.
Ønsker dere en fortsatt fin og spennende kveld!

4 kommentarer

4 thoughts on “LITT AV EN SOMMERDAG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *