FOR EN KVELD

Categories Hverdag

For en dag, og for en opplevelse. Gårsdagen var rett og slett helt fantastisk! Hvem skulle tro at en helt vanlig onsdag skulle bli så bra? Ikke jeg i hvert fall. I går var en sånn dag hvor jeg ikke hadde noen planer lagt for dagen, og tok heller tiden sånn som den formet seg. Men det var en ting jeg håpet på da jeg sto opp.

Jeg lengtet etter det skikkelige sommerværet igjen. Jeg ville ikke bare ha solen som skinte høyt der oppe på himmelen, og vinden som skulle ødelegge den deilige sommervarmen. Jeg ville at været skulle slå to fluer i en smekk, sånn at det jeg kunne få brukt sommeren til noe nyttig i hvert fall. 

Fornøyd med temperaturen som var dagen før var jeg ikke. Det var kaldt, og jeg foretrukket heller å være innendørs. Men når du først får snakket om hvor mye du lengter etter noe, så skal du ikke se bort i fra at det kommer til deg. For det gjorde nemlig godværet i går. Ja, for jeg her om dagen ville jeg ha den på besøk, men den kom aldri ordentlig frem.

Derfor var det tidlig ut i går for å benytte seg så mye som mulig når den store og varme ballen først var oppe på himmelen. Bikinien kunne bli tatt frem igjen, og ute på terrassen rigget jeg meg godt til rette. Her var det ikke snakk om å miste et eneste sekund fra solen. Og gradene de steg. Ble så varmt at jeg til og med benyttet meg av iskald drikke og is. Da er det sommer da!

Men over til noe helt annet. For meg var det en helt vanlig dag, uten planer. Plutselig kommer det en melding til oss. Det viste seg at noe vi kjente hadde noe billetter de ikke fikk brukt. Å snille som de var tenkte de på oss. 

Etter litt tenking om hvem som skulle få dem endte det med at mamma og jeg tok hjertelig i mot den fine gaven. Fra det sekundet vi fikk den gledelige nyheten, tok det bare fire timer til vi var på plass i Foynhagen på bygga i Tønsberg. Og jeg sier bare – for en kveld, og for en avslutning på dagen!

Artisten som skulle opptre var en svensk ung dame fra Sverige. Verken mamma eller jeg hadde hørt om henne før. Melissa Horn het henne. Dermed gikk vi rett på søk inn på “dott enno” for å finne ut hvem hun egentlig var. Vi sjekket ut noen av låtene hennes, og det kom nok til å bli en spennende kveld med å høre henne live.

Og det skal jeg si at det ble! Jeg ble overraskende imponert over å ikke ha hørt noe om henne, til å høre hun stå der oppe på scenen og synge. Hun hadde utrolig fine sanger, og ikke minst en fantastisk stemme! Heldigvis møtte vi på et vennepar, så vi slapp heldigvis å stå alene midt oppi et menneskehav.

På konserten var det sitteplasser, og det var akkurat nok med mennesker til å kunne gå og danse litt rundt. Det var i hvert fall ikke så trangt at vi måtte stå og klemme på hverandre. En veldig bra kveld og en flott konsert, og ut igjen kunne vi gå med et smil om munnen. Tenk å gå på en konsert å høre på en artist som en aldri har hørt om før, for så å komme ut igjen å være så fornøyd. Nei, dette var bra syns jeg!

Bortsett fra at dette har vært en bra kveld og at Melissa leverte bra og overraskende musikk, var jeg egentlig litt bitter på meg selv for at jeg ikke hadde tatt med meg det ordentlig utstyret mitt. Speilrefleksen ble liggende igjen hjemme, så det får gå med mobilbilder fra opplevelsen. Den ga helt fine bilder, men kvaliteten hadde blitt mye bedre om jeg hadde et sterkere verktøy med meg.

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Vi var fornøyde med kvelden og underholdningen!

8 kommentarer

8 thoughts on “FOR EN KVELD

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *