CREEPY CAT

Categories Hverdag

Det var en sen ettermiddag for noen uker tilbake. Jeg hadde en lang og fin dag på jobb hvor jeg da hadde for ørtende gang ligget på sykehusbenken og fått både sprøyter og operasjoner. Du kan da si jeg var sliten etter oppholdet for å bli frisk, så denne ettermiddagen gikk til å ligge der og se rett opp i taket.

Ganske så stille og rolig var det rundt meg. Så stille at jeg kunne gjenkjenne barnestemmene i hodet som jeg da hadde hørt igjennom denne dagen. Det å komme hjem til et stille og fredelig hus etter en dag med mange høye stemmer og aktiv barnelek, det er bare helt fantastisk. Jeg lå der mens jeg virkelig koste meg med stillheten rundt meg.

Men plutselig hørte jeg en lyd. En spesiell piping etter noen. Det virket som om vedkommende pep etter oppmerksomhet og hjelp. Jeg gikk bort til vinduet mitt for å se ut etter hva det kunne være. Og det er da jeg legger merke til karen. Der ligger han. Ute i veikanten og ser ut som han koser seg som bare det.

En søt pusekatt hadde da plantet seg i den behagelige stillingen sin. Mon tro han ønsket oppmerksomhet og lek, samtidig som han var ganske sliten etter en lang dag selv. Søt var han i hvert fall der han lå, men også litt skummel med det blikket han hadde. 

“Hva ser du på?”
 

“La meg være, jeg jakter ikke på deg.”

9 kommentarer

9 thoughts on “CREEPY CAT

  1. Minunate: Han er veldig fin <3 Vet ikke hvem som eier den, eller om den bor rundt her i nabolaget et sted. Har i hvert fall ikke sett han på flere uker. Så håper han kommer på besøk i gatene her snart, sånn at jeg får sett den fine pusekatten igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *