LEGO OVER ALT

Categories Hverdag

Jeg kjenner virkelig på kroppen at den nå er sliten. Skulle nesten tro at jeg hadde gått igjennom en stor folkemengde med mange høye stemmer i flere timer. Men jeg har jo ikke akkurat det. Ja, jeg har vært sammen med mange barn, og skulle tro at jeg ble like sliten som jeg ellers gjør de andre dagene. Men i dag har jeg et trykk i hodet som trekker det litt ned.

Utenom en kropp som helst har lyst til å legge seg til å sove, har jeg hatt en veldig fin dag. En ekstra fin dag har det vært. På dagens program har det stått tur. Ikke en tur til skogen. Ikke en tur for å se på flere hus – ikke enda i hvert fall. Men en reise inn til byen og det store biblioteket. Der var det opplegg for barnehagebarn blant annet.

Vi tok med en ivrig guttegruppe som elsker å bygge. Dette var midt i blinken for dem. Inn på biblioteket gikk vi på rad og rekke, og spente små barn fikk det overraskende blikket da de så hva som var foran dem. Blant alle hyllene som var der var det ikke bare bøker vi så. Det var lego. Lego over alt. Mange bord med uendelig biter av lego. 

Ned og rundt bordene satte vi oss, og med flere tusen biter var det ivrige barn som bygget. Så mye lego har vi ikke en gang i barnehagen. Og tenk hvor stor glede de hadde av å se all denne legoen. Her var det bare å produsere legoprodukter som skulle sendes inn på utstillingen de hadde. Var noen ferdigbygget legobygg der fra før, og når guttene da fikk sette sine til utstilling også, ble det enda flere fine og flotte legobrett å se på.

Alt i alt hadde vi en veldig fin tur, og ikke minst å se hva barna ville bygge. Det ble blant annet laget noen fly, og med et godt byggeminne kunne barna gå ut derifra med et smil om munnen etter å ha vært og bygget i et hav av lego!

Selv syns jeg det er spennende og gøy at samfunnet og byen arrangerer noe sånt for barn. Og for meg syns jeg det er veldig moro å få være med på sånne turer og opplegg. Det gjør på en måte noe med dagen. Det å oppleve noe som er litt utenom det vanlig, og som ikke skjer så ofte. Det å oppleve andre arenaer med barna er noe jeg liker.

2 kommentarer

2 thoughts on “LEGO OVER ALT

  1. Kjedelig å føle seg så sliten, men kjekt du hadde en fin dag på jobb. Med masse lego i tillegg til bøker på biblioteket kan jeg skjønne de ble glade og koste seg 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *