MANGE TEINER BLE DRATT OPP

Categories Hverdag

For en lang, men likevel flott dag det har vært. Jeg hadde helt glemt den store planen jeg hadde for dagen. Riktig nok skulle jeg jobbe, og har lekt og kost meg masse med barna. Rimelig sliten var jeg likevel utover dagen, men i det jeg takket for meg og ruslet ut dørene og slang meg på sykkelen hjem, det var da det plutselig gikk opp for meg i hva jeg egentlig skulle.

Vel hjemme var det å hive fra seg tingene og skifte i en fei. Slang i meg litt mat på veien i bilen, og endelig var vi ved vannet. Pappa og jeg skulle på tur. Med oss på slepet hadde vi båten hengene, og du er kanskje ikke i tvil om hva vi skulle da. Vi var klar for å komme oss ut på vannet. Vi var klar for fangst, og det er hele to år siden sist vi var ute, ettersom vi ikke kom oss ut på vannet i fjor. 

Med et ganske så blikkstille vann og lite folk på utpå fikk vi en veldig fin tur. Mange teiner ble dratt opp, og det kjenner i hender og armer nå i kveld. Men best av alt er det bare moro. Og ikke minst å se hva som befinner seg i fellene. Etter en lang stund på vannet hadde jeg dratt opp åtte store krabber, og størst av alt – en lang hummer på litt over 30 cm. Noen småkrabber fantes også, men de fikk komme ut i sjøen igjen. Nå er det bare å lade opp for kvelden, å være klar for en ny og spennende dag i morgen.
 


 


 


 


 

7 kommentarer

7 thoughts on “MANGE TEINER BLE DRATT OPP

  1. Jøss for en flott hummer 😀 jeg var faktisk ute på mandag og trakk opp noen tegner, fikk 3 fine hummer og flere skal det bli 😀 Veldig fin blogg du har forresten!! ha en fin kveld videre.

  2. Jeg dør! Jeg er så redd for å ta på disse dyrene at jeg nesten ikke greier å se på dem en gang. Ha ha..
    Men artige bilder for det om 😉

  3. Elin Slåen: Noen av krabbene i teina satt godt fast med sine bein. Men med litt kraft mot fikk jeg dem løs til slutt. Ble heldigvis ikke kløpet 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *