BÅTEN BLE SATT TIL SJØS

Categories Hverdag

Hva skal man si? Vi kunne ikke unngå en runde til på sjøen. Etter å ha kommet hjem fra jobb var det å få i seg litt mat og få på seg fiskeklær igjen. Ut på sjøen skulle vi, ut for å se om det var enda mere fangst å få i teinene etter i går. 

Båten ble satt til sjøs og oppi hoppet vi. Der suste vi og var klare for å dra opp enda mere skalldyr. Jeg kjente allerede da jeg begynte å dra opp teinene at armene var tunge og fingrene såre. Derfor hadde jeg utstyrt meg med noen hansker. Kanskje ikke akkurat det beste å ha på hendene, men bedre enn bare fingre som skulle hale og dra.

Nå i kveld kjenner jeg det også i skuldrene, etter andre dagen på vannet. Kroppen har virkelig fått kjenne på tunge tak, og jeg lurer fælt på hvordan det vil gå i morgen. Vil jeg klare og dreie på overkroppen? Eller vil jeg være stølere enn det jeg er nå? Jeg vet i hvert fall at i kveld skal jeg bare ta det med ro, å lade opp til siste arbeidsdag før det endelig er helt – igjen!

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med ettermiddagens tur, og igjen fikk vi nokså god fangst. Seks store krabber er jo ikke så ille det. Nå skal de bare kokes, og så er fryserne våres fylt med enda flere krabber. 
 


 


 


 


 

7 kommentarer

7 thoughts on “BÅTEN BLE SATT TIL SJØS

  1. sarajaneeth: Var veldig deilig og forfriskende å komme seg ut på vannet. La alle “bekymringer” ligge, og bare la tankene gå.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *