SÅ ENKELT, OG SÅ GODT

Categories Mat

Nå har det gått flere uker siden jeg vippet over på tankene. Hver eneste dag jeg er på jobb spiser jeg den samme gamle og kjedelige matpakken. Selv er jeg ikke så glad i brødmat, men elsker varme middagsretter. På skivene går det i de samme påleggene. Det har ikke noe med at jeg er kresen, for jeg spiser stort sett det aller meste. Men jeg forholder meg for det meste til et par tre påleggstyper.

For en stund tilbake testet jeg noe helt nytt som jeg kunne fylle matboksen med. Bytte ut de tørre brødskivene med noe annet. Grove vafler smakte godt som niste, men etter at det lille jeg lagde ble tomt, har jeg siden ikke laget ny porsjon. Dermed gikk jeg tilbake til det gamle brødet. Men i dag kom jeg over en oppskrift. En oppskrift på matmuffins med ost og skinke. 
 


 

Ingredienser:

– 5 dl hvetemel
– 2 ts bakepulver
– 100 g revet ost

– 100 g skinke eller salami
– 2 egg
– 2 dl melk
– 100 g smør

 

Slik gjør du:

1. Sett stekeovnen på 200°C og finn frem mellomstore muffinsformer.
2. Start med å blande alt det tørre i en bolle eller kjøkkenmaskin. Tilsett revet ost og skinke i strimler.

 


 

3. Bland egg, melk og smeltet smør og hell det i melblandingen. Rør så godt om til alt er blandet.


 

4. Fordel røren i muffinsformer (ca. ¾ fulle) og sett formene på en stekeplate. Strø over revet ost (valmuefrø eller annet ønskelig).
 


 

4. Stek de gode matmuffinsene midt i ovnen i ca. 15 minutter. La dem avkjøle på rist.

 


 

Så enkelt, og så godt!

5 kommentarer

5 thoughts on “SÅ ENKELT, OG SÅ GODT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *