GOD HELG

Categories Hverdag


 

Jeg merker at det nå begynner å bli en kamp mot kulden! Det å legge vekk de lette og fine sommerklærne høyere opp i skapet er noe jeg ikke har sett frem til. Kurven med de langermede toppene har nå kommet mer frem og i min høyde, som igjen skal gjøre det lettere for meg å nå tak i. Men liker jeg det?

dag har vi virkelig fått kjenne en smak på kulden. For ikke mange dagene siden ble både tynn og tjukk fleece funnet frem, men jeg må nok se om jeg kan finne en annen kombinasjon til uteklær om ikke så lenge. I utetiden midt på dagen på jobb gikk jeg der med hansker, godt pakket inn av varme klær og joggesko.

Men dette skulle nok ikke være godt nok i dag. For i det jeg hadde komme meg ut i frisk luft kunne jeg tyde noe som kom fallende fra himmelen. Det kunne ikke være det jeg trodde det kunne være. Så jeg virkelig det jeg så? Jeg måtte se og skarpe inn synet flere ganger. Vi er midt i oktober og allerede i dag kom det noen små sprinkle og lette fnugg. Det var snø.

Snø allerede nå? Hvem vil ha det nå? Barna ønsker seg så klart et værskifte, men jeg er virkelig ikke klar for det nå. Ikke enda i hvert fall. Jeg hadde håpet å kunne gå med det lette høstantrekket litt til, men jeg må nok rote litt i skuffer og skap etter noe som kan holde liv i meg ute i naturen.

Om snøen velger å vise sine tegn i helgen, holder jeg meg inne for å gjøre meg klar til å grave meg ned i dvale. Kulde og snø er jeg ikke all verden stor fan av, men man må jo igjennom vinterårstiden også. Bare la den vente et par måneder til først! Deretter kan jeg nok en gang tre av en flott arbeidsuke, og kan starte helgen med kinounderholdning til kvelden. God helg!

3 kommentarer

3 thoughts on “GOD HELG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *