DEN STORE FEIRINGEN

Categories Hverdag

Om ikke mange timene kan vi ønske mandagen og en ny uke velkommen! Den er like velkommen hver gang, selv om en kanskje skulle ønske at helgen varte litt lenger. Men så går jo uka superfort som alltid, så kan jo ikke klage på at fridagene forsvinner ut av det blå heller.

Nå er det noen dager med jobb før det er på tide med helg igjen. Vi er kjent for at søndager er ganske stille og rolig, og kanskje litt kjedelig. I hvert fall er det sånn for meg. Er ingenting som pleier å skje, og det ender med at en later seg store deler av dagen. I denne delen av året, av de siste månedene er det en del mennesker som har bursdag i familien. Så i dag var det duket for den store familiefeiringen.

Vi slo sammen alle som har bursdag i løpet av høsten. Altså ble det sammenslåing av fem personer i tillegg til meg som fylte år i september, hvor de andre fordeler seg ut over de neste tre månedene. Greit å gjøre det sånn når det ellers skjer noe hele tiden og det blir vanskelig å finne en dag som passer alle for hver gang. Og jeg vil jo si det ble en fin feiring. Stille og rolig med ren hygge!

Det ble servert deilig viltgryte som smakte utrolig godt, og til dessert ble det både sjokoladekake, marsipankake og gelékake som sto på menyen. Masse godt var det selv om det ikke var det store kakebordet. Mange koselig timer med familien, og plutselig var kvelden der og det var tid for å runde av dagen.

Selv om familien vår ikke er den største fikk jeg også litt gaver. Og fornøyd ble jeg med alt jeg fikk. Alltid kjekt å få penger, en julekalender av skrapelodd som jeg kan glede meg til å skrape frem store gevinster i jula – håper bare at jeg vinner. Og noe som sto på ønskelisten var Johaugvotter. De var superfine og er så gode. Håper bare på at de holder meg varme når kulda virkelig slår innpå oss.

Alt i alt er jeg fornøyd med hele kvelden. Maten, kakene, gavene og familien. Den neste måneden blir det en liten pause fra familiebursdager. Da blir det nok mer fokus på julekosen og det som skjer i løpet av desember. Og så blir det nok litt feiring igjen på nyåret. 


 


 


 


 

5 kommentarer

5 thoughts on “DEN STORE FEIRINGEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *