FAVORITTER FRA ISBAREN

Categories Mat

I alle år har jeg som mange andre vært veldig glad i is. Flere ispinner kunne gå ned og flere bokser med is kunne bli spist opp. Som oftest smaker det ekstra god med en kald is på en varm sommerdag. Men å finne frem isens fristelser når kulden er her er noe jeg også kan gjøre. Is smaker godt – året rundt.

Men nå har Diplom-Is kommet ut med en smakfull nyhet til oss som liker smaken av is. Helt nye smakskombinasjoner som kanskje blir dine favoritter. Da butikken fikk besøk av meg sent i går kveld kunne jeg ikke gå forbi hyllen nok en gang med fristelsene av det siste nye. 
 


 

Deres produkter har sterke farger, noe som barn ofte liker. De sterke fargene gjør det mer spennende og interessant for barna, så hvorfor ikke prøve denne varianten neste gang du skal servere barna dine en skål med is. De utvalgte favorittene som havnet i handleposen var strøssel med sprø karamell, bringebær- og lakrissmak og bringebærsmak. I tillegg måtte jeg teste ut deres saus med salt karamell.
 


 

De andre smakene dem har kommet ut med lot jeg meg vente med. Det kunne kanskje bli litt vel mye, så denne gangen forholdt jeg meg til å teste ut de smakene som er nevnt over.

Skålen ble fyllt med en god vaniljeis. Faktisk var det Rema 1000’s egne fløteis med vaniljesmak. For min smak er den veldig god, og den passet godt til disse “pynteproduktene”. 
 


 


 

Nå ventet jeg spent på å få testet ut karamellsausen som hadde en smak av salt som var blandet inn. Før jeg hadde rukket å ta en bit av desserten lot jeg tankene spinne litt på hva denne sausen egentlig ville smake. Men i det isen med både strøssel og saus traff smaksløkene min, ble jeg veldig overrasket.
 


 

Det var ikke vondt eller noe. Ikke var det sånn at det holdt med den ene biten av “isvraket”. Det var faktisk veldig godt. Mye bedre enn det jeg hadde trodd. Så nå har jeg nok fått en ny favoritt når det kommer til isbaren. Og det er ikke siste gang jeg tar frem og lager en isskål med salt karamellsaus, bringebær- og lakrisstrøssel og en dæsj med sprø karamell og perler med bringebærsmak!
 

5 kommentarer

5 thoughts on “FAVORITTER FRA ISBAREN

  1. Mmm! Dette så digg ut 😀 og minnet meg på at jeg har en isboks i fryseren! Som skal UT derfra NÅ! Haha! Jeg elsker salt karamell, fordi vi har det som strø til softisen på jobb. Vet ikke om den smaker det samme, men det er uansett nyyyyydelig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *