NÅ MÅ DU GI DEG!

Categories Hverdag


 

Nå blir jeg nesten litt paff her. Litt blek og fortvilet over det som skjer akkurat nå. Eller, kanskje ikke? Jeg hadde kommet hjem fra jobben i går og var ganske sliten. Relativt stille og rolig, men selv med litt færre barn kan det bli en del lyd. Egentlig var det en ganske fin dag, men som også hadde timene på løpebånd. Dagen gikk og plutselig var det å komme seg hjem.

Etter å ha fått sprutet litt søle oppover leggene og utover skoene igjennom småpyttene jeg syklet hjem, var det godt å kunne slenge seg på sofaen. I dag gikk jeg rundt og trodde det var torsdag, men denne dagen er jo ikke før i morgen. Hver dag i hele desember har jeg alltid åpnet pakkekalenderen på morningen, og flaxkalenderen min har jeg alltid kost meg med å skrape når jeg har kommet hjem på ettermiddagen.

Og heller ikke i dag var det ingen unntak å la være og skrape frem noen tall. I gårsdagen luke holdt jeg på å bli tusen kroner rikere, men det så ikke ut som at jeg skulle ha så mye flaks akkurat der. I skrapelukene befinner det seg også noen figurer, og disse skal krysses som en ekstra vinnersjanse. I dag befant det seg et lite juletre blant beløpene, og jeg krysset det av i skjemaet.

Da jeg merket av oppdaget jeg plutselig at jeg hadde vunnet. Jeg hadde vunnet et beløp! Det var riktignok ikke store beløpet. Var ikke ti tusen eller en million. Det laveste beløpet var det heller ikke, men en liten sum med femti kroner var nå vunnet. Er det mulig, spør du meg? Nå må du gi deg! Nå har jeg hatt flaks på skrapelodd også nå.

Men det stoppet ikke der. Kvelden var kommet, og ut med foreldrene dro vi for å ta en økt med julehandel på butikken. Ribba var allerede kjøpt inn, samt litt annet. Men vi trengte litt mere stasj før den store julerushen grep inn på oss. Vi orker ikke akkurat å fly rundt i folkemengden av ville høns som suser igjennom for å prøve og finne det dem skal ha.

Blant alle frysedisker og varehyller med både det ene og det andre fikk jeg plutselig et varsel, men også en melding på facebook. Hva var det nå da? tenkte jeg. Når jeg likevel hadde oppdaget at det var en aktivitet på facebook som hadde varslet meg, kunne jeg ikke la være og gå inn å se. Jeg måtte sjekke dette ut.

Opp kom det en kommentar fra et innlegg som jeg tydeligvis hadde likt og kommentert, uten at jeg hadde husket det. Jeg slenger meg jo på av alt av konkurranser om dagen, i et håp om å vinne. Det har jo vært ekstra morsomt nå de siste to månedene hvor jeg har vunnet en del. Og på de månedene har jeg vunnet mer enn det jeg har vunnet i hele mitt liv. 

Så jeg lever litt i en rosa sky hvor jeg venter på premier om dagen. Men tilbake til innlegget som var kommentert. Det viste seg nemlig sånn at jeg hadde klart å legge igjen et spor på en konkurranse hos Apotek 1, noe jeg helt hadde glemt – for det har jo alltid vært sånn at jeg aldri har vunnet. Der var navnet mitt tagget opp i deres konkurranse, etterfulgt av en melding jeg fikk like etterpå om at premien var det bare å hente hos dem. Så med en liten pengegevinst og enda en premie som venter på meg, kunne nok ikke denne kvelden blitt særlig bedre!
 


 

6 kommentarer

6 thoughts on “NÅ MÅ DU GI DEG!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *