EN DUFT AV GRØNNSÅPE I LUFTEN

Categories Hverdag

Jeg hadde store planer om å se dagens senkveld med Thomas og Harald da fredagskvelden kom. Noe opptatt av hvilke personer som skulle komme og sitte i sofaen deres var jeg ikke så opptatt av, men var nok mer interessert i hva som skjedde videre i Camp Senkveld. 

Men spørsmålet var om jeg kom så langt. For også denne kvelden ble jeg veldig tidlig trøtt. Hva er det som egentlig har skjedd denne uken? Tredje gangen på en hel hverdagsuke hvor jeg bare har hatt lyst til å legge meg. Og dette lenge før den normale tiden jeg vanligvis pleier å legge meg på.

Håndkle måtte kastes inn, og jeg rakk aldri å sitte lenge nok oppe for å få med meg det store for kvelden. 

Deretter følte jeg meg våken som en sol da jeg glippet til med øynene for å se morgningens lys, og dette før klokken rakk å slå ni. Er jeg på vei til å bli gammel? På vei til å bli en av dem som legger seg tidlig og står opp før nesten solen har klart å lyse opp? 

Uansett, meg skader det ikke. Deilig var det å stå opp da jeg våknet, selv om jeg ble liggende i senga en stund. Det er alltid litt vanskeligere å stå opp i helgen, enn det er når man skal på jobb.

Jeg benyttet derfor tiden jeg hadde til å sette i sving skurebøtta. Nå skulle det vaskes! Støvet skulle tørkes bort, gjenstander skulle settes på plass og gulvene skulle skinne. Men de skulle ikke bare vise seg at det var gjort rent, de skulle lukte. Så med en duft av grønnsåpe i luften kan nok dette bli en fin lørdag.


 


 

Det så litt kaotisk ut i en liten periode. Alt som var på gulvet ble kastet opp der det var plass til å få vekk rotet. 


 

Såpevann og skurekost fikk en skikkelig omgang med gulvflaten. Nå skulle smuss og bøss bort, og dette for en liten stund. Syns det er litt dumt at det skal danne seg mange små molekyler som blander seg sammen til hybelkaniner og andre småtroll, hvor de velger å “gjemme” seg i kriker og kroker i et rom.

Kan dem ikke bare bli ute og leke videre der? Det er jo ikke noe hyggelig å være hos meg uansett. Mye større plass og boltre seg på er det ute også. Så hvorfor skvise seg sammen inne hos akkurat meg?
 


 

5 kommentarer

5 thoughts on “EN DUFT AV GRØNNSÅPE I LUFTEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *