JEG DRO KORTET FOR ET NYTT GLIS

Categories Hverdag

Hvem skulle tro at jeg i dag skulle sitte her med et splitter nytt glis?

I en ganske lang tid nå har jeg sett rundt omkring på nettet, på sider som selger disse varene. Bladd meg frem og tilbake opptil flere ganger for å se om det var noe jeg kunne komme over. 

For det året jeg konfirmerte meg fikk jeg også en kjempefin gave. En gave som jeg plukket ut helt selv, og som var midt i blinken for meg på den tiden. Jeg husker jeg var så fornøyd med sykkelen jeg fikk, og denne ble brukt ekstra mye da jeg kom meg ut i jobb i 2013.

Det var min transport mellom det ene og det andre. Jeg suste avgårde frem og tilbake på jobb hver eneste dag. Til slutt var den så godt brukt og begynte og knirke og knarke, så da vi i sommer hadde container i hagen valgte jeg sårt å gi slipp på den sykkelen jeg var så fornøyd med.

Siden den tid har jeg snust forsiktig rundt på en ny tohjuling, og spesielt nå etter nyttår har jeg hvert oftere inne på deres butikkers nettsider for å se om jeg kunne finne et glis. 

Men det å se modellene bare på nettet blir ikke helt det samme som å se varen i butikk. Så i dag fikk jeg endelig slengt meg ut for å se hva jeg kunne finne.

I det vi tar snutene inn til sykkelbutikken treffer vi på en hyggelig mann. Han viser frem noen av fjorårets modeller. Han setter først frem den ene, så den andre, og etter det trenger jeg egentlig og ikke se så mye mer.

Øynene bikket mere bort på den første. En Fuji Absolute sykkel som jeg syns passet meg midt i blinken. Jeg studerte den litt nærmere og fant fort ut at det var denne jeg ville ha. Den virket grei, og akkurat perfekt til mitt bruk.

Nå var det ikke lenger noe valg – det var denne jeg ville ha! Så jeg dro kortet for et nytt glis og syns det var ganske så billig for en sykkel med full pakke. Nå gleder jeg meg bare til å hente den om ikke så lenge. Kunne sette meg på setet og kjøre rundt. Og ikke minst til å vise dere hva jeg lurte med meg hjem.
 

Det ble ny sykkel, men ikke denne.

4 kommentarer

4 thoughts on “JEG DRO KORTET FOR ET NYTT GLIS

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *