JEG BLE FYSISK SYK

Categories Hverdag

Jeg var langt inni drømmeland. Så langt som det nesten går an å komme, og det er ingen tvil om at jeg har et godt sovehjerte om natten. Likevel skulle det bli turbulenser med å komme seg opp.

Etter andre gangen lyden som vekker meg hadde slått ut var kroppen min så tung og sliten at jeg knapt hadde lyst å stå opp. Å klare var verre, men jeg fikk da slengt både det ene og det andre beinet utenfor sengekanten. 

Jeg satte meg opp, i et håp om å kvikne til. Over meg kjente jeg en uggen følelse, en følelse som hadde tatt tak i kroppen min – eller rettere sagt den smale halsen. Jeg tok noen svelg, og det var da jeg kjente det. Den var ubehagelig og vond.

Jeg ble fysisk syk av noe som jeg ikke visste om allerede. Ut av vinduet hadde jeg ikke rukket å se enda. Og ville jeg i det hele tatt se? Sjokket ble stort da jeg så en helt ny verden utenfor husets fire vegger.
 


 


 

Hva i svingende..? Mange og enda flere ufyselige ord gikk igjennom mitt hodet. Den snøen som kom for to dager siden, og som samme dag hadde rukket å smelte, hadde nå kommet tilbake. Store og tette fnugg raste ned i en fart jeg ikke likte, og det viste seg at det hadde holdt på en stund.

Bakken var ganske så hvit, med et par centimeter sånn på øyemål. Jeg følte meg liten, kald og litt svak. Mine såre halssymptomer var kommet av den grunn at det ute hadde ramlet ned mye snø de siste timene før jeg våknet. Og dette luktet surt.

Endelig kunne jeg kaste meg over en helt ny sykkel på vei til jobb i går, mens i dag måtte de ekstra varme vinterstøvlene og vinterjakken tas frem. Og attpåtil måtte føttene fysisk bli brukt til å ta ett skritt av gangen for å komme seg fremover til arbeid. 

De høye timberlandstøvlene måtte dras frem fra en hylle inne i boden, samt den ekstra lange vinterjakken. Det var ikke dette jeg ville nå! Det er så typisk at denne snøen skal lure deg med å forsvinne noen dager og et par uker før, og så skal det plutselig slå til sånn når vi minst vil ha den.

Jaja, det er ikke noe vi får gjort, og den er i hvert fall ikke velkommen hos meg denne gangen heller. Men bortsett fra det – nå er det endelig helg, og den kom overraskende på meg da jeg skulle hjem fra jobb. For i mitt hodet, der har det vært langt ifra noe fredagsfølelse. Så nå er det en overraskende helg i vente!

4 kommentarer

4 thoughts on “JEG BLE FYSISK SYK

  1. Huff, det med halsen er virkelig ikke godt.. Jeg håper formen din blir bedre! Skjønner godt at du fikk sjokk når du så ut vinduet! Det samme været har det meldt her denne helga 😮

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *