JEG KOM ALDRI SÅ LANGT

Categories Mat

Det ble en dag med litt baking. En dag hvor bakebollen ble funnet frem og ingrediensene ble rørt inn. Endelig kunne jeg slå opp siden med oppskriften, noe jeg skulle gjort for lenge siden. Eller, kanskje ikke akkurat denne som var helt planlagt.

For et par uker siden fikk jeg så lyst til å lage en kake. En kake som jeg kun hadde laget en gang før. En kake som jeg syns var morsom å lage, for ikke å snakke om enkel. Jeg husker også at den var ganske god.

Men jeg kom aldri så langt. Det eneste jeg fikk gjort var å handle inn det jeg trengte, og siden da har alle ingrediensene ligget langt inne i skapet. Noe har også forsvunnet med ukene. Og med tiden fikk jeg endelig slått meg løs for å røre i bollene.

Jeg fant ut at jeg hadde liggende noen gamle bananer som jeg måtte få brukt. Selv liker jeg ikke denne frukten, men vet at den er veldig god sammen med mye annet. Som en kake blant annet. Og denne fikk jeg slengt sammen i dag.

Ute skinner solen og det er flott temperatur. Faktisk så ligger det på mellom 10 og 15 grader her, og da snakker vi plussgrader. Gjør meg ingenting om det fortsetter sånn, og at våren kommer mer frem og viser seg. Er bare å krysse det som krysses kan og satse på at finværet er med oss!


 


 


 


 

Den ble høy og luftig, men om den ble god? Det er det bare en måte å finne ut av på.

6 kommentarer

6 thoughts on “JEG KOM ALDRI SÅ LANGT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *