TILBRINGE DAGEN INNE I EN GYMSAL

Categories Hverdag


 

Helt borte i det fjerne kunne jeg skimte til en lyd som ville ha tak i meg. En lyd som var nokså kjent fra alle de andre morningene. Det var den tonen som gir meg et spark hver dag. Lyden som sparker meg ut av sengen samtidig som fuglene våkner til liv. 

Ja, for nå kan jeg allerede høre fuglesang og fuglekvitter mens jeg ruller meg ut av den gode madrassen, for så å få på meg noen klær. Og i dag var ingen unntak. Allerede i halv sju tiden kunne jeg møte solen i vinduet, den som glimter til meg rett i ansiktet der jeg flasher opp persiennen. 

En helt ny dag sto for tur. En sånn dag som aldri har vært her, men samtidig som aldri kommer igjen. For har du noen gang tenkt på at akkurat den dagen som du har foran deg, den kommer aldri tilbake? 


 

Det viste seg at det hadde vært noen minusgrader i natt også. Gressplenen var dekket av et tynt lag med frost, men på været ovenifra kunne det tyde på at det ble en flott dag. Bare synd at jeg skulle tilbringe dagen inne i en gymsal med mange andre flotte mennesker. 

Men jeg klager ikke på det, for jeg syns det virket ganske interessant. Jeg har vært på en sånn dag som barnehagene noen ganger trenger. En sånn dag med litt nytt innputt av nye idéer, kloke tanker og annet som man kan dra med seg videre. Og i dag var en sånn dag.

10 kommentarer

10 thoughts on “TILBRINGE DAGEN INNE I EN GYMSAL

  1. Så herlig tekst og fine bilder ! Følte at jeg klarte å leve meg inn i hvordan din morgenen var og fuglesang, frosten og alt 🙂 Så koselig !

  2. Du skriver så vakkert! <3 Måten du bygger opp setningene på og ordvalgene gjør at jeg begynner å drømme meg bort. Det er deilig at våren nærmer seg og at solen begynner å varme. Her i Bergen var det sol i går, noe det ikke har vært på lenge. Fantastisk! 😀

  3. Makeup by Sofie: Utrolig koselig å høre, tusen takk <3 Jeg liker å leke litt med ordene - å bygge opp setningene litt annerledes enn det "naturlige", eller hva jeg skal kalle det. I fjor så jeg tilbake til innleggene jeg skrev da jeg startet denne bloggen i 2009. Ble nesten litt flau over meg selv, for da var ikke skrivingen like bra, eller interessant, sånn som jeg gjør den i dag. Så med å sitte her og skrive for meg selv, så har det vært med på å gjøre skrivingen min bedre, og at den kan fenge mer. Og i dag er det å skrive noe jeg liker veldig godt. Klarer å uttrykke meg bedre gjennom tekst føler jeg, av det jeg vil dele 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *