KOMMER FREM PÅ EN GRÅVÆRSDAG

Categories Hverdag

Jeg visste det så godt. Jeg visste det så godt at jeg likevel gikk på en liten smell. Jeg slo hodet rett ned i bordet, eller puta for denne delen. Da jeg la meg for å sove i går kveld var jeg klar for å stå tidlig opp. Men da alarmen plutselig begynner å ringe halv seks om morgen, da er du plutselig ikke klar likevel.

Noen ganger lurer jeg litt på om jeg er født på feil tidspunkt. At jeg er født noen timer før enn det jeg egentlig skulle. For dette har jeg “slitt” med i alle år. Jeg er alltid så tidlig ute. Tidlig ute til alt jeg skal eller må. Da jeg var skoleelev, spesielt på ungdomsskolen, var jeg alltid den eneste som satt alene i gangene et kvarters tid før de andre kom. 

Og det har ikke gitt seg med årene. Selv når jeg nå er i jobb har jeg ikke sluppet unna. Riktig nok er det den veien at jeg er tidlig ute, og ikke at jeg kommer for sent og er ute i siste liten. Men noen ganger kan det faktisk være litt irriterende at man plutselig har så all verdens med god tid. Men jeg liker ikke når stresset kommer, og alt går i ball.

Jeg vet ikke om dem har stresset seg frem eller ei, men i dag oppdaget jeg plutselig noen nye tegn på at våren er her. Klokken var bare noen minutter unna før den slo syv om morgen. Jeg sto utenfor jobben og ventet. Det var helt stille ute – trodde jeg.

Rundt meg kunne jeg se noen fly over taket. Over skogen, og over parkeringsplassen. Bare jeg så opp fikk jeg øye på dem. De lager ganske mye lyd for seg også, og noen ganger kan det bli litt småirriterende om man kommer riktig nære innpå dem. Men nå har også måkene begynt å gå inn for landing her i byen, og et tegn på at sommeren nærmer seg – etter hvert.

Noe annet som har begynt å spire og gro, sånn helt plutselig, er disse blomstene. Alle blomstene har ikke begynt å vise seg enda, men de som søker mest lys og varme fra naturen nå fremover er hvitveisen. Jeg så det plutselig her i den lille skogen min, i den lille bakken som trekker seg ned mot hagen. Den kommer frem på en gråværsdag, en overskyet himmel som vi har i dag.

Vi har en fin og flott tid i møte, om den så velger å være med oss. Jeg ser frem til lukten som trekker seg frem. Jeg er klar for å høre naturens lyder. Jeg er rett og slett klar for mer varme som kommer smygende på. Jeg gleder meg til en flott vår, en vår som skal lede oss frem mot sommeren!
 


 

Småkrypene søker frisk luft.
 

Billen søkte lys den også, men gikk fort ned i dekning da den så meg.

20 kommentarer

20 thoughts on “KOMMER FREM PÅ EN GRÅVÆRSDAG

  1. Haha, heller for tidlig enn for sen! Men skjønner at det kan være irriterende også 😛 Kjempe fine bilder, såå deilig at det blir vår nå 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *