SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN

Categories Spørsmål


 

– Hva er din hobby?

Det er mange ting jeg kan interessere meg for, men hvis det er noe som står meg nærmest så er det det å kunne skrive og ta bilder. Og etterarbeid på bildene er noe jeg liker å sitte for meg selv og gjøre.
 

– Har du dyr?

Ja, jeg har en liten tass med navn Pompel. Han er en kanin, og er 4 år gammel.
 


 

– Favorittfarge?

Jeg har alltid vært veldig glad i grønn og rød. Men liker også ulike brunnyanser.
 

– Har du tatovering?

Det nærmeste jeg kan komme en tatovering på min kropp er arret jeg har på håndleddet etter en skade og operasjon jeg fikk og hadde i 2013.
 


 

Hardangersømmen etter inngrep nummer to på samme sted. Etter ulykken jeg hadde i min håndballkarriere i februar 2013 fikk jeg innoperert en plate. Denne plaget meg i to år, så i mai 2015 dro jeg tilbake til sykehuset for å fjerne denne. 
 

– Hund eller katt?

Katt. Men kunne ikke tenkt meg å ha det som kjæledyr selv.

– Cola eller pepsi?

Cola smaker mye bedre enn pepsi, selv om jeg ikke er så glad i svart brus.

– Hva drømte du om å bli da du var liten?

Som 8-åring begynte jeg å spille håndball, og så for meg å bli en stjerne på banen når jeg ble stor. Jeg fikk også mitt første kamera – først et med film, og ikke så lenge etterpå et lite digitalkamera. Jeg tok mye bilder opp gjennom min barndom, noe som jeg gjør fortsatt, og drømte derfor om å bli fotograf. Denne drømmen hadde jeg frem til etter mitt første år på videregående, da det viste seg at jeg bare ville drive med det som en hobby.
 

– Hvem er du i vennegjengen?

Jeg hadde som regel en liten vennegjeng å være sammen med da jeg gikk på skole, frem til videregående. Da var jeg som oftest den litt sjenerte, eller stille og rolige jenta i gruppen. De siste fire årene har jeg ikke vært en del av en vennegjeng.
 

– Når og hvorfor begynte du med fotografering?

Jeg begynte i en ganske tidlig alder, da jeg fikk mitt første kamera da jeg var rundt 8-9 år. Tok masse bilder, og uten at jeg visste det trente jeg opp øyet til å se ulike utsnitt som kunne bli noe fint innrammet i et bildet. Etter det har jeg bare forsettet å knipse opp gjennom årene, og til min konfirmasjon gikk jeg til innkjøp av et speilrefleks.
 


 

– Har du kjæreste?

Nei, jeg har nok ikke det. Må finne den rette først.
 

– Hva studerer/jobber du med?

Jeg jobber med barn. Stortrives på plassen i barnehagen, et sted jeg har vært siden september 2013. Etter videregående tok jeg meg noen friår, så høsten 2015 satte jeg meg på skolebenken igjen, ved siden av jobben. Der tok jeg opp programfagene på både vg1 og vg2 for å gå veien mot å bli barne- og ungdomsarbeider. Jeg er nå snart i mål med å ha mine yrkeskunnskaper på papir. Før alt dette gikk jeg medier og kommunikasjon i 3 år, og det var det tredje og siste året jeg fant ut at det var i barnehage jeg ville jobbe.
 

– Hva gjør du på fritiden?

I min fritid liker jeg veldig godt å ta bilder, og ikke minst å skrive. Derfor er jeg veldig glad for at jeg har denne plattformen for å plotte inn noen ord for meg selv, men også kanskje for å meddele og nå ut til dere der ute.
 

– Er du ofte med venner?

Jeg er aldri med venner, fordi jeg ikke har noen. Det er derfor jeg storkoser meg når jeg er på jobb, for det er den plassen jeg møter mest mennesker.
 

– Spiser du sunt?

Jeg føler jeg spiser helt normalt. Får i meg det jeg trenger – både sunt og usunt. Jeg er ikke sånn som følger en kostholdsplan og er nøye med hva jeg får i meg. Jeg spiser det jeg føler, og det jeg har lyst på.
 

– Hva er favorittmiddagen din?

I min matverden når det kommer til middag så er det så mye godt. Dette er det måltidet jeg liker best – eller generelt varm mat. Men jeg er veldig glad i kjøtt blant annet. Syns det var vanskelig å finne en favoritt, for jeg spiser stort sett det meste.
 

– Er du opptatt av mote?

Nei, jeg går ikke rundt og tenker på dette. Jeg kler meg for det meste sånn som jeg føler, samtidig som jeg vil at det jeg går med skal se fint ut.
 


 

– Hvor mange søsken har du?

Jeg har fire søsken, men er oppvokst med tre av dem.
 

– Er du fornøyd med livet ditt?

Jeg vil si at jeg er fornøyd med det livet jeg har, og ikke minst har kommet så langt som jeg har gjort. For både meg og mange kunne vi jo vært mye mer fornøyd. Og det er vel ingen som har et helt perfekt liv heller?
 

– Hvordan syns du studiene dine har vært?

Jeg har gått to veier når det kommer til studiet. På begge studieretningene har jeg lært utrolig mye, noe som jeg har godt utbytte av. Er glad for at jeg valgte “feil” retning første gangen, for det jeg lærte på medier og kommunikasjon på videregående bruker jeg så og si daglig når det kommer til bildeinteressen jeg har.
Det siste studiet jeg tok da jeg satt på skolebenken igjen lærte jeg utrolig mye, og enda mer, som jeg kunne ta med meg inn i jobben jeg gjør. Så alt i alt – kunne ikke vært mer fornøyd!

 

– Hvorfor vil du jobbe med barn?

For det første er jeg oppvokst med og har tre yngre søsken. Husker veldig godt at jeg likte og stelle og dulle med dem da de var små, og generelt er jeg veldig glad i barn. Så det å få jobbe med dem er en stor drøm! Og barns åpenhet og hvor direkte dem kan være er noe som er interessant, for jeg klarer aldri å være så åpen om meg selv.
 

– Hva er din største drøm?

Jeg har ingen spesielle konkreter for hva som er min største drøm. Bare jeg får være glad og bli lykkelig så er jeg fornøyd. 
 

– Hvor mange barn vil du ha?

Hvis både mine søsken og jeg går i samme “felle” som mine foreldre endte opp i, så ville de fått seksten barnebarn. Er ikke så sikker på om det blir fire barn på meg, men to eller tre er en fin søskenflokk. Men hvem vet – alt kan skje i fremtiden.
 

– Ønsker du å gifte deg?

En dag ønsker jeg å kunne gå med fin kjole og ha et flott hår, og det å ha en helt spesiell dag med en jeg blir ekstra glad i. Så ja, jeg ønsker å gifte meg når den tiden kommer. 
 

– Er du eller søsknene best til å lage mat?

Jeg vil vel si at vi alle er flinke på hver vår måte. Både mine brødre, søster og jeg kan lage mat.
 


 

– Har du piercing?

Nei, jeg har ingen ekstra hull på kroppen enn det ene hullet jeg har i hvert øret.
 


 

– Hvilken av søsknene dine liker du best?

Vil vel si at jeg liker dem alle på hver sin måte.
 

– Hva er planene dine for sommeren?

I år har jeg ingen planer for sommeren. Kanskje det blir noen dagsturer, eller andre langturer. Jeg vet ikke helt enda.
 

– Hva ønsker du deg til bursdagen din?

Siden jeg begynner å dra på årene nå, og det kanskje er på tide å forlate redet en gang i fremtiden snart, så er det alltid kjekt å ønske seg utstyr som man har bruk for. Til jul fikk jeg blant annet vannkoker, håndmikser, strykejern, vaffeljern – og brødrister en gang. Så sånne ting er noe jeg ønsker meg.
 


 

– Hvem ville du byttet liv med, om du kunne?

Det syns jeg var vanskelig. Jeg er jo fornøyd med akkurat den jeg er, men alltid spennende å kunne byttet liv med noen. Men hvem – det vet jeg ikke.
 

– Hva er favorittbyen din?

Jeg liker meg veldig godt i Tønsberg her jeg bor, hvor det er mange muligheter vi har tilgjengelig. Men om jeg skulle reist utenlands så ville jeg nok reist tilbake til Gdansk blant annet. Polen er et veldig fint land i seg selv syns jeg. Og byen Praha som ligger i Tjekkia er også et veldig flott sted å dra til.
 

Gdansk er en flott by. Dette bildet ble tatt da jeg var der høsten 2015.
 

– Hvor var du sist i syden?

I mitt snart tjuetre år unge liv så har jeg aldri vært i syden. 
 

– Hvor lenge siden er det du sist var i syden?

Har aldri vært der.
 

– Syns du at du har god inntekt?

Min inntekt er jeg greit fornøyd med. Men når hele utdanningen er i boks og jeg får en ordentlig jobb, da blir nok inntekten min bedre enn det den er i dag.

5 kommentarer

5 thoughts on “SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *