PÅ SKOLEBENKEN IGJEN

Categories Hverdag

Det har vært vanskelig. Det har vært tungt. Det har ikke vært lett dette her! Motivasjonen til å sette seg ned med oppgaver på skolebenken igjen er noe jeg ikke har villet, helt siden den dagen jeg fikk mitt vitnemål med fullført fag på helse og oppvekst, samt barne- og ungdomsarbeiderfaget. Og ikke minst fått bestått på eksamener. 

Jeg var så glad for at jeg endelig ble ferdig. Jeg jobbet som bare det fra august til juni, og kjente at jeg ble veldig lei da det bare gjenstod noen uker igjen av skoleåret. Og når du da består både teori- og praktisk eksamen, da føler du deg flink nok og er klar for det “frie” livet. Ut på egne veier, og bort med lærebøker.

Ikke nok med en prøveeksamen i tillegg, men så har du selve fagprøven også. Den store testen som du må igjennom for å virkelig kalle deg en profesjonell barne- og ungdomsarbeider. Kunne det ikke holdt med de prøvene jeg allerede sitter på, og som jeg hadde klart å bestå? 

Nå er det ti måneder siden jeg ble ferdig på skolebenken, og motivasjonen for å starte på med forberedelser mot den avgjørende prøven er ikke lett. Noen ganger har jeg tenkt på hvorfor jeg har drøyd det så lenge. Hvorfor har jeg ikke startet før? Men sannheten er den at det ikke har vært lett å sette seg ned for å bla opp studiebøkene igjen.

Men så kom påskeaften, som “overraskende” nok havnet på en lørdag igjen. Hva skulle jeg finne på? Planer hadde jeg ikke likevel, så jeg bestemte meg for å dra meg i nakkeskinnet og fant frem lesestoff og den alt for store studiepermen. 

Papirene for oppmelding til det hele har jeg også fått sendt unna, så nå er det ingen vei tilbake. Nå er det bare å vente på svar om når dette skal foregå, forberede seg så godt man kan, og til sist yte det siste man har for å få dette gjennomført. 
 


 


 

12 kommentarer

12 thoughts on “PÅ SKOLEBENKEN IGJEN

  1. Pia Dursett: Bare jeg består denne her nå så er jeg mer enn nok fornøyd. Husker jeg gruet meg til å sette meg på skolebenken igjen høsten 2015. Men overraskende nok gikk det veldig bra, så regner med at det går din vei også 🙂

  2. Synes du er flink jeg 🙂 Skolearbeid er alltid krevende og vil nok dessverre alltid være det.. Skal selv ta 3. påbygg fra høsten av så jeg gruer meg litt fordi jeg trenger så utrolig høye karakterer siden jeg ønsker å bli en barne og ungdompsykolog. :O

  3. hobbykokken98: Det er ikke i tvil at man må stå på for å virkelig ønske noe her i livet. Lykke til med tredje påbygg når den tid kommer 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *