LATE DAGER

Categories Hverdag

Det er noe med den faste rutinen. Gjennom hele dagen går jeg rundt og tenker lange setninger og avsnitt. Hva skal overskriften være? Og hva er det jeg kan gjøre i dag som er spennende å jobbe med videre senere? Jeg tenker tekster hele tiden, i hvert fall mange timer om dagen. Det er noe med meg og ord som binder meg sammen.

Jeg elsker å skrive, og jeg har lært utrolig mye med det å utforske skrivingen. Det å se tilbake på gamle tekster jeg har skrevet i fortiden er nesten litt flaut å tenke på. “Skrev jeg virkelig så dårlig da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående?” Bare det å se utviklingen i det hele får meg bare mer lysten til å binde sammen ord.

Men over til noe helt annet. Late dager – det blir det en del av her for å si det sånn. I hvert fall føles det sånn, selv om jeg har noen småplaner jeg både må og har lyst til å gjøre mens jeg har fri. 

Dagen i dag startet på sin vanlige måte. Solen skinte igjennom vinduet og lysnet opp hele rommet. Nesten ingen bedre måte å våkne på. Fra sekundet jeg nappet litt på øyelokkene visste jeg akkurat hva jeg skulle gjøre – hoppe i bikinien og komme meg ut med en gang. 

Og det gjorde jeg. Klokken var ikke rukket å bli ti en gang før jeg lå klar i solen for å nyte den flotte dagen vi hadde foran oss. Ferie og fint vær, det kan ikke bety noe annet enn at det å sole den lyse kroppen sin står på listen. Og i år har jeg store planer med å jobbe med kropsfargen. 

Å ligge der rett ut, følge solens retning gjennom dagen og lytte til god musikk – det er bare å nyte! Sommeren er virkelig fantastisk, og jeg trenger ikke sand mellom tærne og bølgesus i vannkanten for å kjenne på hvilken årstid det er. 

Håper dere har hatt en flott sommerdag dere også. Kanskje dere har lyst til å dele noen ord og tanker om hva dere har brukt dagen deres på? I så fall runder jeg av her i dag med å vise dere et helt nytt antrekk. Skjørt er noe jeg sjelden jeg går med, men for noen uker siden fant jeg dette lange skjørtet som jeg ikke klarte å gå forbi. Og med ny topp i tillegg så likte jeg antrekket ganske godt!
 


 

5 kommentarer

5 thoughts on “LATE DAGER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *