SKAM Å SE PÅ SKAM

Categories Hverdag

Du vet du har ferie når du kan ligge oppe til langt på natt. Noe nattmenneske er jeg egentlig ikke, men om jeg skulle finne på å dra ut timene etter en lang dag så er ikke det noen problem. Og i natt ble timene dratt ekstra langt. 

Hadde det vært vanlig helg hvor det ventet en jobb på meg når uken startet igjen, så hadde ikke latt meg sitte oppe så sent – verken om det hadde vært fredag eller lørdag. Kanskje en gang dette snur, men akkurat nå hadde jeg ikke gjort det.

Hvorfor det ble så sent i natt var fordi jeg koste meg med serie. Det vil si at det ble maraton på den såkalte titteboksen. Det var ikke hvilken som helst serie, men en serie som har tatt oss mange med storm. I mine ord snakker jeg selvsagt om Skam.

Hele historien og alle skuespillerne har truffet ganske mange. Alt fra aldersgruppen i de tidlige årene, og til og med de eldre. For meg startet jeg å se på dette i fjor en gang. Da så jeg både første og andre sesong på bare noen dager. Jeg ble oppslukt og ville bare se mer. Spent og utålmodig gikk jeg lenge og ventet på neste episode, for ikke å snakke om når neste sesong kom ut.

Sesong fire har akkurat tatt slutt, og i alle deres sesonger har de tatt opp viktige temaer når det kommer til ungdom. Jeg har kanskje kjent meg igjen i noe, eller veldig mye av det de har formidlet, og det er det som gjør det så spennende med å følge med videre. Om det blir en ny sesong, og når den kommer ut, det vet jeg ikke. Men om andre følger med, så kan vi jo vente i spenning sammen.

I natt gikk alle episodene i et, og flere timer ble brukt foran skjermen for å få dette med seg. Selv om alt var sett før så var det like spennende å se det igjen. Jeg lever meg litt inn i deres situasjoner når jeg følger med, og kan kjenne følelsene deres litt på kroppen selv. 

Det har virkelig ikke vært en skam å se på Skam! Det har tatt oss med storm, for oss som har sett og fulgt med, og et stort håp er om det kommer enda mer. Det kan jo ikke slutte nå!

3 kommentarer

3 thoughts on “SKAM Å SE PÅ SKAM

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *