DU ER FLINK TIL Å FLETTE

Categories Hverdag


 


 


 

Jeg har alltid likt det. Det har alltid vært spennende å prøve noe nytt, selv om det stort sett går i det samme. Det er nå snart et helt år siden jeg begynte å jobbe med en helt ny barnegruppe. Jeg kjente så og si nesten alle fra før, men alle de flotte barna sammen som en hel gruppe hadde dem aldri vært før.

Jeg fikk god kjemi med alle barna som var rundt meg, og det var alltid et trygt fang og komme til. Både guttene og jentene søkte kontakt, og dere behov ble dekket for at dem skulle få en fin hverdag mens dem var i barnehagen. Store deler av deres dag tilbringes i barnehagen, og da er det viktig å gjøre noe fint sammen.

I løpet av året ble det både lesing, legobygging, mange tegnestunder – men det ble også veldig mye fletting av hår. Guttene var det ikke så lett å få en flette på, men jentene kom alltid bort til meg når de trengte eller hadde lyst på fletter. De fleste hadde noe i håret fra før av, men da fikk jeg beskjed om at hestehalen eller det som mammaen eller pappaen hadde laget, det kunne jeg bare ta ut.

Det gikk veldig mye i en bestemt flette. Den ble ganske populær, men fikk stort sett alltid til de frisyrene barna selv ønsket. Det å slå sammen en flette på andres hodet er ganske lett, så lenge jeg får det til. Men å slå sammen en på meg selv gjør meg ingenting det heller. 

Det å fikle med fingrene oppi sitt eget hår, hvor man ikke ser hva man selv gjør høres kanskje vanskelig ut. Å få frem en flette på seg selv med en gang har ikke vært lett, men nå har jeg gjort dette såpass mange ganger at det ikke er noe problem lenger. Selvfølgelig er det fletter jeg gjerne skulle klart på meg selv, men som jeg ikke mestrer. Men så lenge jeg kan minst en frisyre som skiller seg litt ut enn den vanlig hestehale, så er jeg fornøyd.

Frem til nå i løpet av sommer så har jeg stort sett bare slått sammen en helt vanlig hestehale på toppen. En sånn dott som har vært deilig å gå med ettersom man har fått bort alt håret i varmen. I dag valgte jeg å gå tilbake til denne fletten over her, så får vi se hvor lenge den sitter.
 

Dette sto i det ene kortet som jeg fikk før ferien av et barn som jeg hadde jobbet med – “du er flink til å flette” ♥

10 kommentarer

10 thoughts on “DU ER FLINK TIL Å FLETTE

  1. Så fint<3 Fletter er så utrolig fint, moro og det er så innmari mye man kan få til med det! Fletter mye håret mitt selv, og det blir nok mye fletter i håret til datteren min når hun blir eldre og håret lengre etterhvert og, hehe 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *