HVOR VAR JEG?

Categories Hverdag


 

Denne bryggen. Den lange plattingen som var på flere meter. Så lang at den kunne fylle en haug av mennesker som var glad i å fiske. På dette stedet var det jeg var om søndagen, på et lite sted hvor det ikke var så mye å se, men likevel fint av det lille vi fikk sett.

Men hvor var jeg? Vi kjørte avgårde et lite stykke til en annen kommune, mamma og jeg, sånn at lillebror og min fetter kunne prøve fiskelykken. Å stå der og fiske selv var ikke akkurat det jeg hadde mest lyst til. Med på turen hadde vi tatt med oss kamera, så bilder ble det jo litt av. Holmestrand er greit å kunne besøke, men å bo der selv har jeg ingen planer om i fremtiden.
 


 

Langs en brygge ved vannet så er det ikke til å unngå hva man støter på der – mange båter, som både står stille og som kjører inn og ut av plassen. Helt inntil kaia sto denne Rampen. Ganske artig navn på en båt, bare den ikke blir kranglete.
 


 


 


 

Å kjenne på båtlivet i denne byen var ikke det samme som bryggelivet som er her hjemme i Tønsberg – av det jeg har sett. Nå var det ikke akkurat det beste sommerværet som var da vi stakk snuten innom, så de fleste kjøretøyene på vannet sto stille. 
 


 

Vi fikk oss i hvert fall en liten kveldstur ved vannet, og det var mange fine båter der. Flere av dem hadde folk betalt flere kroner for, og det kunne man se på dem. Når jeg blir eldre så tror jeg ikke at jeg skal investere i en egen båt – men meningene kan jo forandre seg jo mer man drar på åra. Kanskje har du båt og liker livet på sjøen?

8 kommentarer

8 thoughts on “HVOR VAR JEG?

  1. Så koselig! 🙂 Min far har 3-4 båter, og jeg elsker livet på sjøen. Er med på båtturer og når det er fiske.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *