HVOR MANGE SKRITT BLE DET?

Categories Hverdag

Den følelsen når du har jobbet hardt for å formulere deg på best mulig vis. Du nærmer deg ferdig med innlegget og skal bare runde av med noen ord. Plutselig kommer du borti en knapp som skaper et stort sinne hos meg. Alle ord og alle bildene jeg hadde dandert opp forsvinner, og den eneste muligheten er å starte forfra. Da blir du sur da!

Men, hvor skal jeg starte? Jeg ble vel nærmest kastet ut i det hele etter en spontan tanke som dukket opp i familien. Men selv var jeg villig til å ta risken. Vi ble en liten jentegruppe på tur, i en alder fra fem til de unge tjueni. Jeg føler nå at motivasjonen for å bygge opp en hel tekst sånn som den var da den forsvant, er ikke noe jeg har lyst til å bruke tiden min på, så da får vi gå for kortversjonen.


 

Vi ble en liten gjeng som møttes med tursekkene våres og et stort smil. Nå var vi klare for å samle noen minner som vi kunne se tilbake på. Sammen ble vi enige om hvilken løype vi skulle gå, og for å slå litt på stortromma så gikk vi for Merkedammen rundt. Hallo, 4.5 km kan jo ikke være så ille?
 


 


 

Vi starte fra en sti hvor vi gikk videre langs vannet. En vei som kunne by på utfordringer. Vi gikk en god stund i vannkanten, før vi klarte å forville oss oppover mot en sti. Det å gå “utenfor” stien skapte litt problemer, små hindringer vi måtte igjennom for å komme oss fremover. En tung sekk på ryggen var det også, men det tenkte jeg ikke stort over. Frem skulle vi, og rundt skulle vi klare.
 


 


 

Men for å komme med litt informasjon om Merkedammen, så er dette et stort vann som ligger i Aulielvvassdraget i Re kommune her i Vestfold. Med mine ord kan jeg si at dette er et veldig fint sted, så om du har lyst til å ta med deg familie eller venner – eller begge deler, så er dette et sted dere burde ta turen. Mange fine stier å gå, og en flott tur for alle! 
 


 

I mål kom vi tilslutt på den 4,5 km løypen som vi gikk. Før vi startet så jeg på klokken, bare for moroskyld finne ut av hvor lang tid vi brukte rundt. Med “bare” to og en halv time fra start til til mål, så var ikke dette så verst. Leste faktisk på nettet etterpå at de som hadde testet løypen, de brukte to timer og tjue minutter. Så med tiden vi klandret oss igjennom, så skal vi være ganske stolte! Kjenner det i hoftene i dag for å si det sånn.
 

Hvor mange skritt ble det? Hadde vært morsomt og hatt på seg en skritteller selv, men det hadde jeg dessverre ikke. Uansett – det ble ikke få skritt på denne turen for å si det sånn!

2 kommentarer

2 thoughts on “HVOR MANGE SKRITT BLE DET?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *