LANGT HÅR I SOMMERVARMEN

Categories Hverdag

Da jeg våknet i dag tidlig, etter en veldig merkelig drøm, innså jeg plutselig hvor langt vi var kommet i ferien. Siden dagene bare har sust , hvor de også har blitt fylt opp med et eller annet, har vi nå kommet oss til midten av ferien. Om jeg liker det eller ikke, så er det nå bare femten dager som kan nytes fullt ut med sommer og sol.

Riktig nok er det verken regn eller overskyet her i dag. Solen stråler som bare det, men så finnes det alltid en liten ulempe ved nesten alt. Vinden blafrer i de grønne kronetoppene, og jeg hadde planlagt å grille meg litt mer for å bygge opp den brune kroppen alle drømmer om. Jeg har i det minste vært i selskap med solen litt i dag, og kan jo ikke klage på at man i det minste får noen økter i løpet av dagen.

Varmen er der, men vinden ødelegger den gode temperaturen vi er så heldig å ha. Derfor tenkte jeg å komme med et tips til dere med langt hår i sommervarmen. Det kan hende noen har laget den fra før, men for meg er den helt ny og jeg fikset den til helt av meg selv – uten noe inspirasjon eller annet å se etter.
 


 

Fletten er i utgangspunktet tatt ut ifra noe jeg allerede kan, men videreutviklet for å få litt variasjon på frisyren. Hvordan det falt meg inn i å lage den er jeg ikke riktig sikker på. Men plutselig sto jeg der med noe helt nytt.
 


 

Det jeg gjorde var å flette en fiskebeinsflette utover – og du kan også flette andre veien ved å ta den innover. Jeg begynte å bli lei av å bare sette håret opp i en dott for å få det bort fra varmen, så at denne falt ned og igjennom fingrene mine var bare fint. Selv syns jeg fletten er enkel å lage, samtidig som den er kledelig.

Og slik gjør du det:
1. Lag en fiskebeinsflette slik du ønsker den.
2. Ta tak nederst i fletten og begynn å rulle den oppover fra innsiden av fletten.
3. Fest så “dotten” med et par fliseklemmere.


 

Om du pleier å flette mye fra før så skal denne her være ganske enkel å sette opp. Om du likevel ønsker en flette, men ikke helt har teknikken inne, da har jeg bare et tips til deg: prøv flere ganger til du tilslutt får det til. Det er sånn jeg har lært å flette meg selv, og klarer jeg det, så klarer du det også!

8 kommentarer

8 thoughts on “LANGT HÅR I SOMMERVARMEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *