HAN FULGTE ETTER MEG

Categories Hverdag


 


 


 


 

Vi har nå hatt noen fine dager sammen, og at jeg skulle få passe på deg er jeg glad for at jeg ikke takket nei til. For hvem er det som ikke kan bli glad av å se deg? Hvem er det som kan unngå å se hvem du egentlig er?

Gutten er riktig nok ikke min, men på bare fire dager har kjemien virkelig slått til. Da jeg skulle gå etter å ha gjort kveldsrutinene med han i går så trodde jeg at jeg gikk hjem alene. Jeg kjente en bevegelse bak meg, så jeg tittet over skulderen min. Og der gikk han med de lette potene sine. Han fulgte etter meg.

Da jeg så at han forsettet å henge i halen på meg, uansett hvor jeg gikk, så endte det med at jeg måtte følge han hjem igjen. Kanskje han ikke ville være alene? Kanskje han var litt ensom siden familien hans ikke var tilstede? For at han skulle kose seg på den lille ferien han nå har, så ble det til at jeg fulgte han hjem igjen, sånn at han kunne slappe av for kvelden. Og med kroken på døren så virket han fornøyd da jeg gikk.

Men her en annen dag – kanskje det kan ha vært dagen før, så hørte jeg plutselig mitt navn i luften. Søndagskvelden var akkurat kommet, og jeg hadde satt meg ned for å starte en rolig kveld. Med beina godt plantet under dyna, litt film på skjermen og behagelig stemning så hørte jeg plutselig noen rope på meg.

Noen ville ha tak i meg, og det sto rett utenfor rommet mitt. Av min reaksjon spratt jeg rett opp, løftet blikket ut av vinduet for å se hvem det var. Og hvem satt der? Der sto han i innkjørselen, lille Gutten. Han prøvde å få kontakt med meg, og jeg tok hintet med en gang. Han hadde vært mange timer ute på farten, så da var det på tide å ta kvelden til ro og få i seg litt mat.

I dag har han kost seg mye ute, så jeg får vel ta turen innom han for litt selskap før jeg avslutter dagen helt. En nydelig sommerdag har vi igjen hatt, hvor mange av timene har blitt brukt ute i solen. Litt arbeidsoppgaver har det blitt i dag også, og morgendagen inneholder enda flere. Håper dere også har hatt en fin og solrik dag, så må dere ha en flott sommerkveld!

2 kommentarer

2 thoughts on “HAN FULGTE ETTER MEG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *