HVEM FØLGER JEG PÅ SNAP?

Categories Hverdag

De siste årene har ungdommen bare blitt mere stillesittende. Klistret bak en stor skjerm hvor spilling har vært et stort fokus. Nå sier jeg ikke at alle gjør akkurat dette, men jeg vet at skjermbruken har økt, og det er fordi veldig mye av kommunikasjonen og det å holde kontakten kan skje bak disse skjermene. 

Jeg husker så godt på barne- og ungdomsskolen, men spesielt på barneskolen. Jeg var jo ikke akkurat den som snakket høyest eller førte lange samtaler, men jeg likte veldig godt å være med venner. Avtale tider hvor jeg kunne bli med dem hjem, for jeg likte best å komme meg ut av mitt eget hus. Eller jeg kunne slå et nummer på fasttelefonen som vi en gang hadde for mange, mange år siden.

Det å ha mennesker rundt seg var det lille som skulle til for at jeg skulle komme meg ut. Med årene ble det bare mindre og mindre av dette, og i dag, noe som jeg har skrevet om tidligere her, så har jeg mistet den fysiske kontakten med de menneskene jeg var glad i. Jeg har selvfølgelig familie rundt meg, men ingen på min alder som jeg kan kalle venner.

Det er vel litt min egen skyld også. Jeg ble plutselig ikke like interessert i å holde kontakten med de få jeg hadde etter at vi skiltes på ulike veier. Og det samme skjedde både etter at jeg gikk ut av ungdomsskolen og videregående. Men, jeg kan ikke akkurat trylle. Plassere meg tilbake i tid og gå den andre veien. Og jeg vet at det er flere som har det sånn.

I dag har jeg et fåtall delvis kontakt med mine tidligere medelever. Den sosiale nettverden har nå tatt overhånd hvor jeg følger og kan ha noen dialoger med de mest kjente fjesene. Men det er ikke det samme som å kunne treffes for å finne på noe. Det har bare blitt sånn, og i den boblen har jeg vært lenge – ja i flere år. Jeg skulle gjerne ha endret på det, om det ikke var så vanskelig. I grunn er det ganske lett – det er bare å våge og vise seg. Men der er jeg ikke.

For og da kunne vite hva som skjer der ute i den store verden, både med de gamle vennene og andre hyggelige og morsomme personer, har flere av de sosiale mediene latt både meg og mange andre fortsatt ha kontakt med mennesker man har “mistet”. Både instagram og snap er to store apper som jeg bruker daglig, for å få med meg hva som skjer av de flotte menneskene jeg kjenner og er nysgjerrige på.

Snap er vel den mest brukte appen hos meg når det kommer til å vite hvordan andre har det. Hvordan det går med dem, og hva dem driver med. Jeg kan underholde meg i hverdagen med å ta en liten prat eller høre hvordan de jeg en gang kjente så godt har det. Men det er også nye og morsomme mennesker som jeg følger for å få den ekstra underholdningen hver dag. Men hvem følger jeg på snap?
 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Dette er en del av dem jeg følger små glimt av i hverdagen deres. De som er interessante for meg for at jeg skal få et smil eller flere om munnen. Kanskje følger du noen av dem du også, eller kanskje du ble litt nysgjerrig og vil vite hva dem legger ut i løpet av en dag. Da kan du jo bare legge dem til i listen din, du også. Kanskje vil du vite hva jeg legger ut – og da kan du jo bare følge meg om du vil det.
 

4 kommentarer

4 thoughts on “HVEM FØLGER JEG PÅ SNAP?

  1. Espen Hilton og komikerfrue er mine favoritter på snap 🙂 Kan alltid være sikker på å få seg en god latter når man ser mystorien deres 🙂
    Hysteriske morsomme begge to!!! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *