TRÆRNE RUNDT HER BLE IKKE UTSATT

Categories Hverdag


 


 


 


 

Planene ble ikke helt sånn som jeg håpet da jeg satte meg ved vinduet for å få med meg “jordskjelvet” som kom ovenfra i går. Det ble med andre ord en ettermiddag hvor det endelig skjedde litt. 

De mørke skyene strømmet til rundt i nærområdet, men kom aldri så langt inn at de svevde rett over her. Jeg prøvde å dra dem til meg for at dem skulle komme nærmere, men det så ut til å fungere dårlig. I det fjerne hørte jeg buldring og murring fra det fantastiske været som herjet rett bak den lille skogen vi har her, men den kom aldri så tett innpå sånn som jeg håpet.

Likevel måtte jeg plassere meg godt til rette ved vinduet da det herjet som verst. Lynene blinket i øyekroken der glimtene spratt igjennom vinduet, og ikke så lenge etter kom de dundrende smellene. Med et sånt leven to ganger på en uke er ikke galt, men jeg skulle gjerne hatt litt mer sirkus ut av det. At det var så nærme at det kunne slått ned i den høye trestammen vi har her bare et par meter fra huset.

Jeg satt bare å ventet på at det skulle slå seg skikkelig løs. Himmelen ble så mørk som den bare kunne blitt, og lynet haglet på med sine flash og gnistene smell. Men med mine store ønsker denne gangen så ble det nok ikke det denne gangen. Men liv i naturen ble det likevel da det blinket og smalt på samme tid med kun et sekund eller to i mellom. 

Hvor det slo ned har jeg ikke helt klart å få med meg. Men hos meg var det i hvert fall ikke. Trestammen, eller trærne rundt her ble ikke utsatt denne gangen, så det gjør meg ingenting om det kommer flere slike dager om ikke så lenge. Bare jeg har fri og at det er på dagtid eller kveld så er jeg fornøyd.

Men om det skal bli liv og spetakkel i dag ser det ikke så veldig lyst ut på at det skjer for øyeblikket. Her skinner solen som trekker til seg igjennom vinduene og lyser opp rommene enda mere. Men er det lov å ønske seg liv og røre når mørket senker seg, i de kveldstimene før man skal legge seg?

5 kommentarer

5 thoughts on “TRÆRNE RUNDT HER BLE IKKE UTSATT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *