SVØMMETAK BLE SPARKET AV

Categories Hverdag


 

Hvor jeg ble av i går kveld er jeg ikke riktig sikker på selv. Uansett var kroppen så sliten at det ble litt tidligere kveld enn jeg trodde. Men godt var det i hvert fall, for etter nesten tolv timer med søvn så skulle man kanskje tro at man ble ordentlig opplagt til en ny dag. Kjenne skuldrene senke seg og alle tankene blåst bort.

Jeg må nok tro om igjen, for her føler jeg meg litt tung på starten av dagen. Skulle gjerne sovet litt mer, men har ikke kroppen til å gjøre det. Eller, jeg kunne jo sover til langt ut på dagen om jeg hadde hatt lyst, men gjør det ikke fordi da føler jeg at dagen blir ødelagt og jeg får mindre tid til det jeg har lyst til å gjøre – selv om det ikke har så mye å gjøre alltid.

I sengen lå jeg en stund og tenkte litt for meg selv. Det var stille i huset, og bare halve familien var hjemme. Men når de andre som var hjemme sammen med meg fortsatt lå i sine drømmer, kom jeg meg til slutt opp for å gjøre noe fornuftig. Eller kanskje det ble litt spontant i mine veier.

Uansett har vi nå hatt bassenget stående i hagen i flere uker, og det har blitt flittig brukt i sommer, selv om ikke været har vært like mye med oss som vi håpet på. Til og med familie har vært på besøk og benyttet seg av sjansen til å kjøle seg ned. Mens jeg, jeg har ikke badet like mye sånn som jeg trodde. 
 


 

Det har rett og slett vært litt for kaldt, selv om gradene i vannet har ligget på rundt tjue. Også har jeg som oftest ikke bare hatt lyst til å vasse rundt i dette vannet. Men nå som sommeren går mot slutten, og høsten har begynt å vise seg, så måtte jeg gjøre noe med det før bassenget må tappes for vann og pakkes bort.

Jeg passet på at det ikke var noen besøkende i barnehagen over gjerdet. Hvor varmt eller kaldt det var i vannet sjekket jeg før jeg satte mine bein over kanten, og den viste vel at temperaturen lå på rundt sytten eller atten grader. Jaja, tenkte jeg. Hvorfor ikke bare komme seg i bassenget? Og dermed sto jeg der med mine to bein plantet godt i bånn under vannet.
 


 


 

Og så var det gjort! Kroppen fikk seg en dukkert på formiddagen før klokken var rukket å slå tolv. Men det ble ikke bare en runde i vannet og så var det å komme seg inn under pleddet igjen. Så pysete kunne jeg ikke være. Når man først hadde fått på seg bikinien måtte man jo dra seg litt i nakkeskinnet for å få noe ut av det.

Dette var noe jeg ikke hadde planlagt over flere dager. Ikke visste jeg at det skulle bli tatt et morgenbad i høstluften mens alle andre satt inne med sitt og koset seg på en lørdag. Men rett før jeg rullet meg ut av sengen så var jeg fast bestemt på at dette skulle jeg gjøre. Uansett om jeg ville eller ikke.
 


 


 

Men jeg gjorde det. Ble flere runder i vannet, og et par ekstra svømmetak ble sparket av. Kunne sikkert plasket i vannet litt lenger. Men når mennesker plutselig dukket opp på andre siden av gjerdet for å leke litt, da lot jeg ikke vise meg i vannoverflaten lenger. Det får da være grenser når man befinner seg ute i hagen alene. Ikke akkurat det jeg hadde lyst til – å bli sett av vilt fremmede.

3 kommentarer

3 thoughts on “SVØMMETAK BLE SPARKET AV

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *