Å BÆRE PÅ EN HEMMELIGHET

Categories Hverdag


 

Du har kanskje en god venn, en som står deg så nær at du kan kalle dem bestevenn. En venn er god å ha, hvor dere sammen kan dele erfaringer og interesser, utfylle hverandre og dele hemmeligheter. Hemmeligheter du selv har, men også hemmeligheter du og din venn har sammen.

Nå har ikke jeg en sånn person som jeg står veldig nær. En sånn person av en venn som jeg kan kalle en bestevenn. Ordentlig venner har jeg ikke hatt siden jeg gikk på videregående, og om tema venner har jeg skrevet om før som du kan lese her

Jeg er ikke redd for å nevne det, men jeg skulle gjerne klart å gå en annen vei også. En sånn sti hvor du både fikk og kunne gi oppmerksomhet for å føle seg bra nok. Jeg føler jo meg bra, men i den hundreogseksti høye kroppen bærer jeg på veldig mye rart. 

Selvfølgelig er det tanker som du bare har lyst til å dele med et fåtall av mennesker. Eller historier som du vil dele med hele omverden av de du har rundt deg. Men så er det kanskje ikke alt som egner seg å brette ut om livet sitt, og du ender opp med å bære på en eller flere hemmeligheter for deg selv.

For tiden har jeg gjemt unna en hemmelighet som jeg ikke har hatt lyst til å fortelle. En hemmelighet ingen skal få vite om før jeg endelig kan slippe den fra meg. Noen ganger er det lett å holde en tanke for seg selv, mens andre ganger skulle man gjerne brettet den ut å være stolt av det man holder i.

Det har hendt flere ganger at jeg har hatt lyst til å rope det ut. Skrike så høyt jeg bare kan for å få litt oppmerksomhet, å bli sett. Med min oppvekst har jeg følt sånn utrolig mange ganger, og i flere år. Du kan kanskje prøve og tenke deg at du står blant mange folk. De snakker og har det hyggelig, og i bakgrunnen står du og har lyst til å åpne nebbet. Du klarer ikke å få frem et ord, og inni deg går alt rundt som en tikkende bombe. Hvorfor jeg følte meg sånn kan du lese om her.

Hemmeligheter er til for å holdes, og akkurat nå vil jeg holde ganske hardt rundt dem jeg sitter på. Om jeg kommer til å fortelle om noen av ordene jeg bærer rundt på, det får nesten tiden vise. Men mest av alt – du skal ikke fortelle en hemmelighet videre om du ikke har lyst. 

5 kommentarer

5 thoughts on “Å BÆRE PÅ EN HEMMELIGHET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *