TIPS TIL DEG SOM IKKE KLARER Å HOLDE LIV

Categories Hverdag

Søndag ettermiddag og solen skinner. Stille rundt meg, og jeg følte for å vise meg litt igjen. Jeg går nok ikke tilbake til det gamle faste, hvor jeg skrev meg igjennom hver eneste dag. Det blir litt for brått og kunne dele så mange ord med dere igjen, selv om jeg skulle ønske jeg kunne dele alt jeg hadde på hjertet. Eller kanskje jeg gjør det? Vi får se hva jeg orker og hva jeg har kapasitet til.

Hvorfor jeg stakk snuten innom var fordi jeg ville tipse dere litt. Komme med et tips til deg som ikke klarer å holde liv. Jeg har ingen tips om hvordan man holder liv i det som omhandler deg selv, og det som står deg nærmest. I utgangspunktet tenkte jeg tanken i det levende du har i dine flotte og fine potter, eller vakre vaser. 

Jeg snakker selvfølgelig om planteriket – til deg som er glad i og elsker å pynte opp med blomster hjemme hos deg, hvor du kanskje også har grønne fingre. For er det noe jeg ikke har så er det dét. De siste månedene har jeg skaffet meg potteblomster, sånne planter som ikke trenger så mye vann. Jeg vet aldri riktig sikker på hvor mye eller lite væske disse plantene har behov for, og hos meg resulterer det i at dem enter får for lite vann, eller så får dem for mye.

Å balansere mellom en mellomting fungerer aldri, uansett hvor godt jeg prøver. Jeg har rett og slett ikke hell med mine planter, og derfor har jeg måtte kvitte meg med og kaste ut de visne blomstene som bare står og henger. 

Men nå er det slutt. Nå er det slutt på trøtte og slitne planter som drysser bare jeg kommer borti dem. Jeg orket ikke lenger å se jeg mislykkes hver gang, mens andre klarer å få sine til å holde liv i flere måneder. Jeg måtte ta tak, for jeg ønsket litt livligere farger som kunne være med å muntre meg opp.
 


 


 


 


 

Disse små buskene er så utrolig kjekke. De trenger verken vann eller stell – bortsett fra at du bare må tørke dem for støv en sjelden gang. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd, og angrer ikke et sekund på at jeg dro dem med meg hjem da jeg var i byen for ikke så lenge siden.

Du kan finne mange mulige varianter av ustelte planter, men disse har jeg funnet på Nille. Jeg skulle gjerne ha hamstret med meg flere når jeg først fant dem, men disse var dem siste som lå ute i butikken. Så jeg vet helt sikkert at jeg skal ta en tur snart igjen for å se om jeg kan skaffe meg flere, og kanskje finner jeg andre skatter jeg har lyst til å pynte opp med.

10 kommentarer

10 thoughts on “TIPS TIL DEG SOM IKKE KLARER Å HOLDE LIV

  1. Ingrid Elise: Så deilig å slippe og tenke på hva jeg må gjøre for at dem skal overleve, og er vel litt på utkikk etter en kunstig plante med blomster også 🙂

  2. Skikkelig dårlig til å ta vare på planter, haha, huff! Har faktisk en slik som du har rett foran meg nå, de er jo så kjekke! 😀

  3. Har sett disse før, og de er jo faktisk kjempefine! Jeg bør nok skaffe meg noen selv siden jeg ikke har noe særlig til grønne fingre, haha..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *