NÅ KAN REGNET KOMME

Categories Hverdag


 


 


 


 

Nå er det ikke lenger tvil – en ny uke av høsten står for tur. Flere mørke dager venter oss. Ikke blir det bare tidligere mørkt om kveldene, men det blir også flere dager hvor det er fare for overskyet og regnfulle dager. Ikke at jeg ønsker meg så mye regn, for høsten kan være ganske så fin i seg selv. Masse flotte farger.

Men nå var det rett og slett nok. Jeg var ute med alle flotte ungene på formiddagen i dag da himmelen plutselig bestemte seg for å åpne seg kvart på ti. Av erfaring hadde vi alle regntøy på, siden det fantes tre, fire, fem vannpytter ute. Ovenifra plasket det ned på oss, og barna hoppet og koset seg i søledammene. 

Du kan jo si at det kom litt ekstra endorfiner hos de små når dammene boblet over av skum. Og moro var det for oss eldre som kunne være med å plaske litt sammen med dem. Selv med plaskeregn holdt vi leken i gang ute, og det ble mange våte barn. Men er det ikke det som er livet? Å våge seg litt utenfor rammene. Det er jo ikke noe farlig å bli våt.

Og når vi snakker om våt – yttertøyet mitt ble i hvert fall kliss klass, og jeg fant ut at det nå var på tide å gjøre noe med det. Jeg har visst om det lenge at jeg har trengt en ny jakke som kan tåle plaskesprut og våte dager litt mer enn den jeg bar på, for den regnjakken jeg hadde tok det nesten årevis å tørke. 

Så da var det gjort. Etter jobb hvor jeg koste meg med en god middag, var det rett avgårde for å hamstre til seg en ny og vanntett overdel. En sånn jakke hvor vann nærmest kunne renne av, og ikke suge seg inn i stoffet. Jeg orket ikke flere regnfulle dager med tung jakke som nesten kunne vris opp etter en slik dag. Så nå kan regnet komme!

16 kommentarer

16 thoughts on “NÅ KAN REGNET KOMME

  1. Slik regnajakke er gull verdt! 😀 Skal sjå om eg får kjøpt meg regnbukse i samme stoff. Da blir eg aldri våt 😀
    Ha ein fin kveld!

  2. åå så koselig! Er så gøy å ta med seg de små å hoppe og plaske ute. Regn kan være fint:) Kjempeflott regnjakke:D er den tykk og god? Jeg har en veldig tynn en, og kunne tenke meg en ny

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *