JEG HAR FÅTT NYTT NAVN

Categories Hverdag

Det er nå hele fire år siden jeg hadde min aller første dag. Onsdag 16. september 2013 startet jeg i ny jobb, i et nytt yrke som jeg har vært i siden da. Hvem skulle tro at det var barnehage jeg skulle ende opp i, i en alder av slutten av mine atten år? Jeg kan jo si at jeg er veldig glad for at jeg nå har gått denne veien, og jeg kan nå se tilbake på alle minnene jeg har fått.

Jeg har også vært så heldig å ha gjennomført mine to første uker i en helt ny gruppe. De fem første ukene etter sommerferien kunne jeg leke og ha det moro med fire- og femåringene, mens i dag storkoser jeg meg sammen med alle to- og treåringene. De yngre krever selvfølgelig litt mer av meg enn de eldste, og på en litt annen måte også. Men så lenge jeg trives, så er jeg fornøyd.

Det er ikke bare fra de eldste det kommer kloke ord ut av munnen. I denne gruppen jeg jobber med nå er det mye artig og morsomt som kommer frem, men mest av alt er små barn utrolig skjønne. Det er ikke alt som er like lett og formidle eller si når dem er så små, selv om jeg føler at dem er ganske store.

Å gå en hel dag uten å le, eller lette litt på smile er nesten umulig når jeg er på jobb. Mange gode klemmer blir delt ut. En hånd å holde i er trygt, i det minste nærhet. Flere behov skal kunne dekkes opp i løpet av en dag, og jeg kjenner her jeg sitter etter en endt arbeidsuke at det skal bli godt med helg nå.

Jeg skulle gjerne vært sammen med alle de flotte barna gjennom hele døgnet, men det er også godt å kunne trekke seg litt tilbake, ta en pause og finne ny energi. Hvordan ellers skulle man fått det til å gå rundt?

Ellers har det skjedd ganske mye på de to små ukene jeg har fått lov til å være med en liten blomsterbukett av mange ulike og små blomster. Jeg har fått nytt navn! Jeg har ikke det lengste navnet, og jeg vet ikke hvorfor det er så vanskelig å si, for noen. Og hvorfor det har blitt akkurat det er jeg heller ikke så sikker på. Men nå er det et lite antall som går rundt og kaller meg for “Lille” – hvor søtt er ikke det?
 

Så her har du meg – Lille.

3 kommentarer

3 thoughts on “JEG HAR FÅTT NYTT NAVN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *