I DAG BLE PLANKENE FUNNET FREM

Categories Hverdag


 

For fem uker siden da jeg kom hjem fra arbeid gikk turen til det store stedet med alle de lange, korte, brede og smale materialene, samt hvor det fantes mange duppeditter. Her fikk vi hamstret med oss planker i ulike lengder og forskjellige varianter, men også litt annet som vi trengte til det vi nå skulle lage.

Dessverre ble dette liggende urørt siden da av andre årsaker. Men i dag fikk vi endelig kommet i gang. Vi hadde nemlig et prosjekt på planen. Et byggeprosjekt som skulle fornye noe ute i hagen. Hagetomten våres er ikke allverdens stor, men akkurat passe for min del. Bakerst i hagen har også lille Pompel bostedet sitt, hvor han begynner å nærme seg fem år.

Kaniner er noe av det jeg har hatt interesse for de siste årene, og jeg fikk min første kanin for ti år siden. Jeg var så heldig å få med et stort og fint bur med på overtakelsen, sammen med den grå og store kaninen som da fikk navnet Klara. Og siden da har både Klara, Gullhår, Simba, Pilt og Pompel hatt sin hybel i samme bur.

Med det været vi har her i landet, så har dette buret vært igjennom solskinnsdager, gråværsdager med både regn og storm, samt mange rare vintre hvor det har vært alt fra flere meter med snø og nesten bare vintre hvor det nesten har vært grønt. Derfor syns jeg det i år var på tide å få ordnet et nytt bur, for det begynner nå bli ganske løent. Selvfølgelig går det an å bruke det, men om man legger godviljen til så kan man se at det har vært godt brukt.

Så i dag ble plankene funnet frem, målebåndet ble brukt til å måle, og sagen kuttet til sånn at vi fikk de riktige lengdene vi skulle ha. Med andre ord kan jeg nå røpe at det blir større plass til kaninen, og mye bedre kledning. Flere timer brukte vi i dag, og nå står stammen oppe, samt at vi har fått gulvet på plass.
 


 

Hvor mye større enn det gamle buret er, det er ikke så lett å se her. Men når alt er ferdig skal jeg vise dere både den gamle og den nye boligen til kaninen. Jeg vet i hvert fall at dette kommer til å bli veldig bra, og gleder meg til å gjøre klart og slippe Pompel inn når alt er ferdig. Med andre ord har dette vært en snekkerdag, så nå skal resten av kvelden brukes til å lade opp med ny energi til en fryktelig spennende uke.

6 kommentarer

6 thoughts on “I DAG BLE PLANKENE FUNNET FREM

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *