VAKKERT, MEN SPESIELT

Categories Hverdag


 

Alle vet at noen morninger kan være tyngre enn andre. Du blir vekket av den ene lyden etter den andre, men har heller lyst til å pakke deg godt under den varme dynen og myke sengen for å sove videre. Men vi vet godt at det fungerer dårlig når man må tidlig opp og har en jobb som venter.

Likevel klarte jeg ikke å legge merke til den fine morgen som ventet på meg ute. Jeg var på vei ut døren for å komme meg avgårde til jobb, men det ble brått stopp da jeg hadde kastet opp døren og tatt det første skrittet. For der sto jeg. Helt stille og så bare rett frem. 

Det var dette synet av bildet over her som møtte blikket mitt. Jeg fikk nesten hakeslep, for himmel med skyer og fantastisk lys er noe som er veldig fascinerende. Jeg hadde så lyst til å finne frem kamerastativet, rigge meg opp i skogkanten og ta bilder opp mot åsen der soloppgangen alltid kommer. 

Men jeg hadde ikke tid. Hadde jeg bare møtt på dette landskapet litt tidligere på morgen skulle jeg gjerne dokumentert dette bedre. Skulle så gjerne satt tiden litt på vent, sånn at jeg hadde latt meg få enda flere, men også mye bedre landskapsbilder. 

For å få tatt dette bildet måtte jeg litt opp i høyden og bak i hagen for å få et par knips. Men da jeg så opp over trærne på den lille skogen bak meg, det var da jeg fikk se noe. Det var vakkert, men spesielt. Midt på lyse morgen, samtidig som høststemningen lå og vugget over alt, ble det en veldig fin start på dagen. For før den rakk og forsvinne, så fikk jeg se denne regnbuen som valgte å forlate meg så fort jeg fikk se den.
 


 


 


 

Vi har nå kommet i gang med en nydelig årstid, og vi har så mye i vente.

6 kommentarer

6 thoughts on “VAKKERT, MEN SPESIELT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *