NÅ SKAL JEG SPARE

Categories Hverdag

April 2015
 

Hver eneste morgen når jeg endelig har klart å komme meg ut av sengen, så er det første jeg gjør å gå bort til det store speilet mitt. Se over ansiktet at det ser bra ut, og kanskje ordne litt om det skulle være noen skrammer. Men sannheten er at jeg ikke gjør noen verdens ting med det fjeset jeg har.

Det er nå fjorten måneder siden jeg ga slipp på sminkebruken min. Det var et spontanvalg jeg tok, og kan vel si at jeg angrer ikke på det. Før var fokuset mitt på sminken, og jeg klarte ikke å gå ut av huset helt sminkefri uten å føle meg naken. Store greier brukte jeg ikke, og lot meg børste på meg et lite snev av pudder, farge brynene og få frem øyevippene mine litt ekstra.

Etter at jeg ga blaffen i den lille moteverden jeg hadde for sminken, så la jeg fokuset mitt over på noe helt annet. Jeg er opptatt av dette hver eneste dag, selv om jeg ikke legger så mye i det selv. For to år siden tok jeg et valg som gikk over mine grenser. Jeg ville ha en forandring. Endre på utseendet.

Jeg tok et så stort og skikkelig spontanvalg på den tiden. Jeg hadde akkurat vært oppe til eksamen, og levert den fra meg. Når jeg satt der og skrev på oppgaven, det var da denne tanken plutselig kom frem til meg. Jeg ville klippe meg kort. På denne tiden hadde jeg ganske langt hår, så forskjellen ble enormt stor da frisøren klippet av meg det lange håret og jeg ble seendes sånn her ut – rett etter eksamen.
 

Juli 2016
 

Jeg ble kjempefornøyd da jeg fjernet det lange håret. Jeg følte meg så ny, på en veldig god måte. Men nå skal jeg spare. Plutselig spratt det ut en tanke her om dagen, etter en tanke jeg fikk tidligere når sommerferien var over. Egentlig hadde jeg lyst på en stor forandring til på denne sveisen jeg har nå.

Jeg er så lei av at håret både ser og føles så fettete ut hele tiden, så jeg tør nesten ikke annet enn å sette det opp i en hestehale når jeg skal på jobb. Hver eneste dag, utenom noen få enkelte ganger, så har hestehalen bestandig vært med meg etter ferien. De få hårstråene jeg har tåler omtrent ingenting. Jeg kan dusje kvelden før, og likevel ser det ikke særlig pent ut dagen etter. Men langt hår – det vil jeg ha!

1 kommentar

1 thought on “NÅ SKAL JEG SPARE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *