NÅ SKAL DET STRIKKES

Categories Hverdag


 


 


 


 


 

Flere timer i byen på en lørdag, det skjer ikke ofte for å si det sånn. Og når bytur skjer to dager på rad, da har jeg virkelig slått på stortromma for å si det sånn. 

Gårsdagen ble nokså lang hvor man startet dagen med å sitte i møte noen timer før man kom seg avgårde på jobb. Hadde sett for meg en stille og rolig fredagskveld etter en endt arbeidsuke. Men da var det å bli med lillesøster til byen for å finne på noe. Jeg kom ikke tomhendt hjem derfra på en fredagskveld, og jeg kom heller ikke tomhendt hjem i dag.

For nå skal det strikkes. I noen dager nå har jeg sårt ønsket meg en ny genser. Tanken kom vel egentlig sånn plutselig og traff meg her en dag. Et ønske som jeg sårt hadde lyst på, men som jeg ikke klarer å få til selv. 

Jeg var på leit etter noen som kunne hjelpe meg. Noen som var flinke med nøster i ulike farger. Jeg var på jakt etter noen som kunne strikke mer avansert enn det jeg selv kan, noen som kunne bruke strikkepinnene mer enn bare frem og tilbake, som et skjerf eller grytekluter. Og nå skal jeg få hjelp.

En haug av garn er blitt hamstret inn, og dette skal nå overleveres til noen som virkelig kan “lugge” sammen trådene. Nå gleder jeg meg til å gi bort de fine nøstene, for så å få noe enda finere tilbake. Bildet i hodet ser veldig bra ut, og resultatet blir nok enda bedre.

5 kommentarer

5 thoughts on “NÅ SKAL DET STRIKKES

  1. Amanda Kjellevold: Har bare strikket rett frem og tilbake de få gangene jeg har strikket – f.eks pannebånd og skjerf. Alt annet blir for avansert for meg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *