FIKK FLYTTE INN

Categories Hverdag

Hva skal man si om denne dagen? Og hvor har helgen med fridagene blitt av? Jeg har nå endelig klart å sette meg ned for å slå sammen noen ord, hvor jeg ikke har hatt tid til å la tankene fly fritt over tastaturet tidligere i dag. For hva har jeg egentlig gjort?

En helt vanlig søndag har blitt brukt til å jobbe. I flere timer suste jeg rundt i mine helt egne tanker og fikk bilen ren for høsten. Riktig nok ikke min egen bil, men mine foreldre sin som jeg er så heldig å få låne om jeg skulle ha behov for det, eller om det er noe jeg skulle ha gjort for dem. Uansett, nå er i hvert fall bilen shinet med poleringsvask, og til og med fått sin dose hvor alt av bøss og masse småsteiner har blitt sugd opp innvendig.

Jeg kan innrømme med å si at jeg koste meg med jobben, hvor dette var tiden jeg kunne sette tankene på vent i noen timer. Bare koble helt ut og bruke akkurat så lang tid det måtte ta. Men å ta denne servicen på bilen, det var også en liten hake ved den, selv om jeg hadde gjort det uansett.

For mens jeg har fikset og ordnet familiebilen, så har pappa fått jobbet videre på kaninburet som vi lager sammen. Og vet dere hva? Kaninen fikk flytte inn allerede i kveld. Planen gikk ut på å snekre sammen et kaninbur som hadde en underetasje i tillegg. Men dette lar vi stå på vent og bygger videre på til våren igjen. 
 

Her er det gamle buret.
 

Slik sto buret for noen dager siden.
 

Fra å gå fra et bur som var akkurat passe, til å flytte inn i et bur som er mye større – så stort som en- ganger to meter, så er det nå ikke noe tvil om at lille Pompel på snart 5 år skal få det godt nå utover høsten og fremover. Buret har blitt mye bedre enn jeg hadde trodd, og når det i tillegg er hjemmesnekret, så kan det ikke bli bedre. Utrolig hva man kan få til sammen. Og slik har det nå altså blitt, hvor han nå har flyttet inn.
 


 


 


 


 

Det er ingen tvil om at det er mye større. Større plass å boltre seg på, både i den lukkede delen og i “utedelen”. Og større skal det bli når han senere får denne “luftegården”. Plantegningene startet i midten av august, men vi kom ikke i gang før i september. Og nå, starten av oktober, står det så og si ferdig til bruk. Så nå regner jeg med at lille karen koser seg i sitt nye hjem.
 


 


 


 

9 kommentarer

9 thoughts on “FIKK FLYTTE INN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *