HVA SKAL DU GI EN PAPPA SOM HAR ALT?

Categories Hverdag

Da jeg glippet øyene opp tidligere på dagen, kunne jeg myse solen skinne igjennom vinduet. Jeg hadde en litt rar stemning rundt meg, noe som fortalte at det ikke var en helt vanlig dag. Men søndager er jo kjent for å være den stille og lateste dagen i uken, så jeg tenkte ikke så mye mer over det der jeg lå godt pakket inn under dynen.

De siste dagene har jeg fått med meg at det første snøfallet allerede har kommet på besøk flere steder rundt om i dette landet. Har sett både bilder og filmer av årets første snøfall, og jeg grøsser bare av tanken på det. I dag har det vært en helt perfekt stemning ute, så den hvite bakken kommer jeg aldri til å få bruk for – selv om jeg vet at den vil stikke snuten innom her i byen også.

Men nå var det ikke akkurat dette jeg ville snakke om i dag. For i dag er det nemlig en spesiell dag. Det er ingen vanlig og kjedelig søndag, men en merkedag som skal hedre den spesielle her i livet. Året har gått så fort, så nå er det på tide å hedre sine fedre igjen. Farsdagen var plutselig her.

Jeg har hatt et helt år på å forberede meg til denne dagen, men det har vel vært i det siste hvor jeg har tenkt ekstra mye på en spesiell ting. Hva skal du gi en pappa som har alt? Ikke er det så lett å få lirket ut av mennesker om hva dem ønsker seg heller, når dem har det aller beste her i livet, som igjen er den største gaven. Han har nemlig sine fire barn rundt seg, en helt egen familie hvor vi alle er glad i hverandre.

Men hva skulle jeg finne på? Jeg ville jo ikke la denne dagen gå forbi heller, når det bare er ett år til neste gang og det skjer kun en gang i året. Hva skulle jeg gjøre som han satte pris på? Hvordan skulle jeg få frem at han er verdens beste pappa for både mine tre yngre søsken, og ikke minst meg?

Jeg var nok ute i siste liten, og idéen på hva jeg skulle finne på kom ikke til meg før tidligere denne uken. Så om du er i tvil om hva du skal finne på til en person som du er glad i, og samtidig som har alt – kanskje dette kan være noe for deg? Eller et tips du kan bygge videre på.
 


 

Pssst. Jeg tok siste dråpen av dusjsåpen hans i morges. Flaks for meg hadde jeg kjøpt ny i går.
 

Det er virkelig ikke lett å finne på hva man skal gi til noen som har alt. Så hvorfor ikke finne en liten og søt kurv, for så å fylle dem opp med noe du vet vedkommende liker? Det gjorde i hvert fall jeg, og pappaen min ble glad for den lille oppmerksomheten. Men så er jeg litt nysgjerrige på dere der ute. Hva var det dere gjorde, eller ga til deres fedre?

Uansett – jeg er heldig som har akkurat den personen han er som min pappa. Har jeg noen gang nevnt hva han ikke kan? Listen min er nemlig ganske lang på alt det han klarer, men jeg vet ikke hva han ikke får til. Han er nemlig en handyman som får til alt. I bånn er han utdannet elektriker, men han kan faktisk mye mer enn det. Vil du vite hva det er?

Det skal sies at vi har oppgradert flere av husets rom opp igjennom alle de nitten årene vi har bodd i det samme huset. Blant annet i 2005, da det ble litt for trangt med seks mennesker fordelt på tre rom, så valgte vi å bygge på huset. Om jeg ikke husker feil, så ble stammen utvendig til tilbygget gjort av fagfolk, mens alt innvendig sto pappa på og gjorde så godt han kunne. Han er ingen snekker, men klarte å gjøre denne jobben for det.

Det som kanskje er mest gøy, noe som jeg syns, det er å rive ned fra et rom som senere skal bli nytt. Men det er også veldig spennende å se fremgangen når et rom skal bli nytt. Her i huset har vi også oppgradert bad, kjøkken og vaskerom og do de siste fire-fem årene, og dette har pappa lagt mange timer og dager i, samtidig som han har fått veldig god hjelp fra sine barn – noe som vi syns har vært veldig spennende å få hjelpe til med.

Pappa kan rett og slett alt, og det er derfor han fortjener denne oppmerksomheten som han gjør. Bare fordi han er akkurat den han er, og som står på for oss til enhver tid. Nevnte jeg forresten at han er veldig flink på kjøkkenet? I så fall så har han de fantastiske smakene på rettene sine, og er også glad i å eksperimentere med krydder og ingredienser. Det er utrolig sjelden at maten han serverer ikke smaker godt, og det er veldig lite mat som havner i grisen.
 

Dette er min pappa, og jeg ser på han som verdens beste pappa.

3 kommentarer

3 thoughts on “HVA SKAL DU GI EN PAPPA SOM HAR ALT?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *