LA MEG FÅ PUSTE NORMALT IGJEN

Categories Hverdag

Flere meter med papir, og enda flere enheter med dorull har blitt kastet rett bort. Eller, nyttig har den i hvert fall hvert, men om det har hjulpet så mye? Det er vel en annen kategori. For det hele startet med en morgen hvor halsen var litt sår, og etterpå ballet bare alt på seg. Og da var det gjort.
 


 

Mitt store ønske da jeg valgte å forlate jobben på torsdag, for så å pleie helsen på fredag hjemmefra, det var at jeg skulle være frisk og opplagt til helgen som jeg hadde foran meg. Jeg hadde riktignok ingen planer tapetsert på listen, men så for meg en helt vanlig helg som det ellers pleier å være.

Men hva skjedde så? Jo, nå sitter både du og jeg og alle dere andre her. En søndag, og siste dagen av helgen. Disse fire dagene hjemme har gått veldig fort, men likevel er jeg ikke noe bedre. For formen? Ja, den er ikke stort å skryte av for å si det mildt. Forkjølelsen har virkelig satt seg godt plantet, og ikke på det beste stedet for å si det sånn.

Alle vet at vi har et veldig stort behov for å puste. Å puste er det som holder oss i livet, og når det da blir vanskeligheter for å gjøre dette selv, ja da blir hverdagen tung. Gjennom hele dagen går jeg rundt og gaper. Munnen min er i hvert fall ikke lukket, og det klarer jeg heller ikke. Et sted må jeg jo trekke inn ny oksygen, samt å kvitte meg med det innvendige avfallet – karbondioksiden.

Å ha problemet trykket godt plantet i ansiktet er heller ikke noe å anbefale. Ikke over en lenger tid. Kroppen blir sliten av det, og jeg visste ikke at systemet i kroppen klarte å hoste opp så mye plager i den bitte lille nesten. Dette har også tilført at hodet føles tyngre ut enn det er, og jeg gjør ikke stort annet og å prøve og samle ny energi fra sengekanten.

Det var ikke en sånn helg her jeg så for meg. Heldigvis har nesesprayen vært til hjelp – hadde det bare ikke vært for at den holdt plagene i sjakk i mer enn fem minutter. Forkjølelsen har virkelig gått til angrep, og det på et av de verste stedene man kunne tenke seg, nemlig den søte og uskyldige nesen. La meg få puste normal igjen!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *