MEN DER GIKK JEG PÅ EN SMELL

Categories Hverdag


 

Du vet når vekkerklokken ringer både en og to og tre ganger om morgen? Den første før klokken seks, og de to andre ikke så lenge etterpå. Hverdagen er fylt opp med slike lyder. Til samme tid hver eneste gang. Det skal sies at det kun blir rundt syv timer med søvn hver eneste natt, så nå er det endelig godt at det er helg sånn at jeg kan ta igjen den tapte energien jeg har mistet.

Jeg skal heller ikke legge skjul på at det var godt å kunne slenge seg på sykkelen for å reise hjem etter jobb i dag. Jeg hadde faktisk glemt at jeg hadde rullet til jobb i dag, så jeg var på vei til å trampe mine føtter langs veien. Da snøen begynte å legge seg og isen kom, så tok jeg rett og slett ikke sjansen på å tryne igjen. Jeg gjorde det i fjor, og det var en gang for mye.

Men for å være ærlig så har det faktisk vært veldig deilig å labbe frem og tilbake til jobb – selv om jeg kunne ha dratt frem tohjulingen. Det har på en måte vært min friske egentid, helt for meg selv. Jeg har kunnet la tankene svirre fritt, og bare gått og gått den tiden det har tatt. Men det skal sies at det går over halvparten så fort med litt ekstra fart, så nå håper jeg at jeg kan sykle resten av dette året. La isen og snøen holde seg unna!

Over på noe helt annet så kan jeg overraske dere som ikke vet det allerede, for i dag er det nemlig fredag. Ja, nå er det endelig helg, igjen. Bare la den ikke gå like fort som den pleier. Bruk litt ekstra tid denne gangen, og neste gang. Og alle de andre gangene etter det. Ikke fly like fort som du pleier, for jeg vil ha nok tid til å kunne slappe av og samle ny energi til en ny og verdifull uke på jobb sammen med de fantastiske menneskene som jeg er så glad i. Ja, for jeg er faktisk det. Ville ikke vært på en annen plass for å gjøre et stykke arbeid.

Siden fredagen er her igjen så skal den brukes til å kose seg med håndball. Jeg har gått glipp av mange kamper nå i høst, og egentlig det siste året. Jeg har rett og slett ikke hatt like stor interesse for å få med meg kampene som har gått på tv, men når VM for håndballkvinnene startet for bare noen dager siden så kom gleden for sporten tilbake.

Så nå i juletiden er det mye fokus på håndballen. Spesielt på de norske spillerne. Og i kveld er ingen unntak. Norge gikk av med en overlegen seier i går, og i kveld er det en stor og spennende kamp som står for tur. Mariusoverdelen, de nye draktene til Norge, skal møte nabolandet, Sverige. Jeg har en følelse på at det kan bli en spennende kamp, men håper at vi går av med seieren.

En annen ting er at jeg ville vise dere noe. For det har seg nemlig sånn at jeg dro rett avgårde etter jobb i dag. Kjørte avgårde for å få tak i noe materialer, som det hadde vært spennende om vi hadde fått bruk for, eller gjort noe med. Vi får se hvordan det går. Men uansett ble jeg med lillebror som skulle kjøpe seg nye sko, noe han trengte. Vi dro innom XXL – en stor butikk som har mye spennende på et sted.

Det er ikke lett å bare gå rett igjennom og forbi alle hyllene og stativene som er der. Om du ikke skal ha noe så er det alltid noe å se på – og jeg skulle bare se, for jeg skulle jo ikke ha noe. Men der gikk jeg på en smell! En ganske stor smell også. For jeg kunne ikke gå ut av butikken før jeg hadde dratt kortet. Og hva var det jeg egentlig dro kortet på?
 


 


 

Ja, det ble nye sko. Helt sporadisk og ikke i mine tanker før jeg labbet inn inngangdøren deres. Men det var da jeg gikk forbi den store skoavdelingen da jeg plutselig kom på en grunn for å kjøpe seg nye sko. Når jeg tenker meg om så har jeg en del sko, og om jeg kan innrømme det så syns jeg mange sko er fine. Jeg er ganske sikker på at jeg kunne kjøpt flere par av ulike typer bare fordi jeg syns dem er fine.

Men sko må også brukes, og denne gangen hadde jeg en god grunn for å ta med meg disse hjem. Jeg har lenge tenkt på at jeg gjerne skulle ha funnet meg noen nye fotlabber som jeg kunne bruke på jobben. De skoene jeg har stående der nå, og som jeg bruker hver eneste dag, det er de gamle håndballskoene mine. Det er nå snart fem år siden jeg valgte å slutte og spille håndball, så de er nokså gamle og veldig godt brukt. Jeg brukte dem til og med et par år før også, så med det så er de svarte og rosa nikeskoene nedgått.
 


 


 

Merket er av ukjent type, et merke jeg aldri har vært borte i og som jeg aldri har hørt om. Jeg kom tilfeldig over disse skoene da jeg så dem plassert i stativet sitt på veggen. Jeg syns mønsteret var ganske kult, men for min del var det fargen som trekte min oppmerksomhet. Jeg klarte ikke bare å gå forbi, og måtte derfor stoppe opp å ta en nærmere titt. Og sålene inne i skoen var også god å gå på.

Du kan med andre ord si at det ble nye sko på meg. Jeg kom inn tomhendt, men gikk ut igjen med en eske under armen. 

4 kommentarer

4 thoughts on “MEN DER GIKK JEG PÅ EN SMELL

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *